Unul dintre bărbaţii arestaţi sub suspiciunea de furtul bijuteriilor coroanei în valoare de 88 de milioane de euro din Muzeul Luvru este o mică vedetă a reţelelor sociale, pasionat de motociclete, care a lucrat ca agent de pază la Centrul Pompidou.
Unul dintre bărbaţii arestaţi sub suspiciunea de furtul bijuteriilor coroanei în valoare de 88 de milioane de euro din Muzeul Luvru este o mică vedetă a reţelelor sociale, pasionat de motociclete, care a lucrat ca agent de pază la Centrul Pompidou.
Marile companii ale statului au directori numiți politic și nu prin concurs. Acest lucru se întâmplă și în unele instituțiile de cultură. Newsweek vă arată cine sunt cei 20 directori de teatre și muzee din București numiți fără concurs. Avem directori interimari și de 5 ani.
Muzeul Holocaustului din România ar trebui să-și aibă sediul pe Calea Victoriei 128, la o aruncătură de suliță de piața unde se află sediul Guvernului. Dar, de 6 ani, de când imobilul a fost atribuit instituției, el zace în aceeași ruină, nepăsare și devastare tristă.
Un gest aparent banal s-a transformat într-un dezastru pentru patrimoniul cultural italian. Un vizitator al Galeriei Uffizi din Florența a deteriorat grav un tablou de peste 300 de ani, după ce a căzut în timp ce încerca să realizeze o fotografie pentru reţelele de socializare.
Imagini inedite – Rețeaua de tuneluri de sub Palatul Culturii. Sunt planuri de amenajare ca muzeu: când ar putea fi vizitate?
Cel mai mare furt de artă din istorie a cauzat o pagubă de 500.000.000 $ a avut loc în martie 1990 și a durat mai puțin de 90 de minute. După 35 de ani nici hoții n-au fost prinși, nici tablourile recuperate, în ciuda faptului că muzeul jefuit oferă o recompensă uriașă.
Coiful din Agighiol, considerat „fratele” celui furat din muzeul din Olanda, a fost la un pas să aibă o soartă asemănătoare în această lună. El se afla expus la Getty Villa Museum din Los Angeles, ca parte a unei expoziții despre comorile tracilor.
Cel mai mare jaf dintr-un muzeu din România s-a soldat cu furtul a opt tablouri ale unor mari maeștri, evaluate la acea vreme la 25.000.000 de dolari, o sumă de nouă ori mai mică decât valoarea de azi a dolarului. Din ele, s-a reușit recuperarea a doar patru opere de artă.