Datele recent publicate de Eurostat oferă o imagine detaliată a importurilor de gaze naturale ale Uniunii Europene în martie, dezvăluind un peisaj fascinant al pieței care contestă presupunerile larg răspândite, în special în ceea ce privește costul și volumul gazelor rusești.
România a depășit pragul psihologic de 10 milioane de autovehicule înmatriculate la sfârșitul lui 2022. Dintre acestea, oficial, peste 62.000 circulă cu sisteme de propulsie pe GPL. Dar, se pare că există și multe „bombe pe roți” - mașini cu instalații de gaz neomologate.
O mașină a explodat într-o stație de GNC de pe Bulevardul Biruinței din orașul Pantelimon, în momentul alimentării buteliei cu gaz natural comprimat. Angajatul responsabil cu alimentarea a murit pe loc.
Suntem sau nu pregătiți, trecem la mașini electrice. „Revoluția“ electrificării automobilelor a început de câțiva ani buni și deja viitorul mobilității electrice nu pare chiar „roz“, din cauza dezvoltării greoaie a infrastructurii de încărcare.
Uniunea Europeană a pus cruce motorului termic, indiferent că funcționează cu benzină, motorină GPL sau GNC. A aprobat, definitiv, interzicerea vânzării de automobile noi cu propulsoare cu ardere internă care emit CO2 din 2035. Singura excepție, e-fuel, carburantul sintetic eco.