În timp ce Caraiman își croiește drum pe piață, Newsweek a stat de vorbă cu Victor Teioșanu, Marketing Director al Bergenbier S.A. Interesul crescut pentru această nouă lansare și perspectivele sale pe piața berii au stârnit curiozitatea și anticipația consumatorilor și a industriei, în ansamblu.
Newsweek România: Ce aduce nou Caraiman pe piața din România?
Victor Teioșanu, Marketing Director Bergenbier S.A.:Bergenbier a obișnuit în ultimii ani clienții și consumatorii cu lansări la început de an. Anul acesta, surpriza este Caraiman, un brand nou în segmentul core, cu rezonanță puternică și rădăcini românești. Noutatea Caraiman vine chiar din sloganul mărcii: gust echilibrat, numai bun să îți tragi sufletul. Este un brand care merge spre direcția de relaxare, care acum capătă un sens, un spațiu de echilibru. Cabana însăși este simbolul pauzei dintr-o drumeție pe munte, un element care îndeamnă la echilibru, tras sufletul și pornit din nou.
Prin lansarea Caraiman pe piața românească ne propunem să consolidăm poziția în segmentul core să aducem o nouă experiență pentru consumatori. Pentru noi, Caraiman nu este doar o bere, este o poveste care pornește cu numele și care îndeamnă consumatorul să profite de o clipă de liniște într-o lume mereu în mișcare.
Ați derulat o serie de studii pentru a înțelege comportamentul consumatorilor. Ce informații au reieșit pentru dezvoltarea brandului Caraiman?
Într-adevăr, înainte să avem lansarea Caraiman, ne-am uitat la ce își doresc consumatorii, la trendurile actuale din piață. Din studii pe care noi le-am făcut, din interviuri și focus grupuri, consumatorii ne-au spus că își doresc momente de pauză din tumultul cotidian. Își doresc nu doar un moment trecător de pauză, ci o stare de relaxare, una care să aibă sens, dar și un echilibru. Așa că am construit Caraiman în această direcție, de la poziționarea brandului, la elementele de design ale mărcii. Caraiman este o bere echilibrată, una care invită oamenii la pauză de reconectare și de încărcat bateriile.
Caraiman vine într-o piață puternică a berii. Care este poziţionarea de brand?
Într-adevăr, piața berii din România este una puternică și foarte competitivă. Consumatorii caută mereu gusturi și experiențe noi, tocmai de aceea considerăm că lansarea Caraiman a venit la un moment extrem de bun. Brandul se poziționează în spațiul mărcilor care răspund nevoii de relaxare, de calm, o motivație care crește de la an la an ținând cont că totul în jurul nostru este pe fast-forward. Fiecare dintre noi caută clipe de pauză pentru ”încărcarea bateriilor”, atât la nivel fizic, cât și la nivel emoțional. Tocmai de aceea toată strategia noastră de brand s-a construit în jurul ”să îți tragi sufletul” și continuă să fie catchphrase-ul principal în comunicarea online și offline.
Cum se preconizează anul 2024 pentru Bergenbier? Vor urma și alte lansări?
Pentru categorie, fără îndoială, lansarea Caraiman a fost extrem de importantă, poate cea mai mare din ultimul deceniu. Feedback-ul din rândul consumatorilor este unul extrem de bun și avem un spațiu considerabil de creștere. Ne așteptăm ca în 2024 să ne consolidăm poziția în segmentul core, având două brand-uri foarte puternice: Caraiman și Bergenbier. De asemenea, celelalte brand-uri premium din portofoliul nostru au campanii relevante, pornind de la Beck’s, berea muzicii care nu se oprește niciodată, până la noua lansare de aromă Fresh 0.0, rodie și grapefruit roșu. Suntem fericiți că portofoliul Bergenbier S.A. se extinde și ca în fiecare an, ne dorim să ne atingem obiectivele setate. Avem încredere că vom reuși pentru că avem o echipă puternică alături!