Rezultatele financiare ale TAROM s-au înrăutățit semnificativ începând cu anul 2015, nivelul pierderilor înregistrate crescând masiv, de la o pierdere de 62,93 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro) în 2015, la aproape 189 milioane lei (aproximativ 39 milioane euro) în 2018, cu o ușoară scădere pentru 2019, respectiv 174,27 milioane lei (aproximativ 36 milioane euro).
În pandemie, însă, aceste pierderi s-au acutizat, astfel că au ajuns la 439,8 milioane lei în 2020, pentru ca în 2021 să scadă la 327,6 milioane de lei, în condițiile în care și cifra de afaceri a fost de 668,7 milioane lei în 2021, comparativ cu 355,3 milioane lei în 2020, conform Profit.ro.
citeşte şi: Blue Air își reia activitatea de luni. Ce datorii au Wizz Air şi Tarom la Iași
Mai mult, conform celor mai recent date, TAROM a înregistrat în primul semestru al anului 2022 o pierdere de 208,7 milioane lei (de la un minus de 176,3 milioane lei în perioada similară a anului precedent), la afaceri de peste 453 milioane lei (față de 232 milioane lei în semestrul I din 2021).
Mai este important: Planul de restructurare a TAROM, prezentat de Profit.ro, are un cost estimat de până la 1,84 miliarde lei (aproximativ 380,3 milioane euro), din care compania a solicitar 923,6 milioane lei (aproximativ 190,8 milioane euro) ca ajutor de stat individual de restructurare din partea Guvernului.
citeşte şi: Ministrul Transporturilor anunță că 100 de români vor fi repatriați din Grecia cu o cursă TAROM
A promis în schimb scăderea cu 33% a numărului total al angajaților, inclusiv reducerea cu 50% a pozițiilor de management, respectiv vânzarea unor aeronave.
În iulie 2021, Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de sprijin acordate de autoritățile române companiei aeriene naționale TAROM sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat.