Românii sunt nemulţumiţi de salariul lor actual, pe fondul inflaţiei, şi vor un job nou

DE Alexandra Lupascu | 10.07.2023 - 17:00
Românii sunt nemulţumiţi de salariul lor actual, pe fondul inflaţiei şi vor un job nou Foto: news.ro (fotografie cu rol ilustrativ)
Românii sunt nemulţumiţi de salariul lor actual, pe fondul inflaţiei şi vor un job nou Foto: news.ro (fotografie cu rol ilustrativ)

Românii sunt nemulţumiţi de salariul lor actual, pe fondul inflaţiei şi vor un job nou, mai bine plătit. Numărul aplicărilor, din această perioadă este mai mare cu 23% decât în 2022. Companiile Retails au cele mai multe căutări, iar cea mai mare ofertă de muncă o are Bucureștiul.

SHARE

Românii sunt nemulţumiţi de salariul lor actual, pe fondul inflaţiei şi vor un job nou, mai bine plătit. Numărul aplicărilor, din această perioadă este mai mare cu 23% decât în 2022. 

Ritmul căutărilor de noi joburi şi al aplicărilor a accelerat, depăşind cu 23% numărul de aplicări din a doua jumătate a lui 2022. Companiile din Retail au atras cele mai multe aplicări, conform bestjobs.

”La începutul lui 2023, candidaţii erau precauţi în aplicări şi se concentrau pe stabilitatea locului de muncă, fiind influenţaţi de semnele unei posibile recesiuni.

Citește și: Firmele care caută angajați cu lumânarea. Oferta a crescut vertiginos anul acesta

Cu timpul însă, ritmul căutărilor de noi joburi şi al aplicărilor a accelerat, depăşind cu 23% numărul de aplicări din a doua jumătate a lui 2022. Astfel, în primul semestru al anului curent, fiecare candidat şi-a trimis CV-ul, în medie, la 6 angajatori lunar”, potrivit datelor platformei de recrutare bestjobs, urmărind preponderent oportunităţile cu salariul afişat.

„În ciuda incertitudinilor economice, candidaţii bestjobs au prins curaj şi au continuat să îşi caute oportunităţi de muncă mai potrivite pentru ei, din punct de vedere al posibilităţilor de dezvoltare şi al ofertei salariale.

2 din 3 angajaţi români au declarat într-un sondaj bestjobs recent că nu sunt mulţumiţi de salariul actual, motiv pentru care se mobilizează pentru a-şi găsi un job nou, mai bine plătit, şi tocmai de aceea anunţurile cu #SalariuLaVedere atrag cele mai multe aplicări.

Vor pregătire la locul de muncă

În plus, angajatorii care oferă posibilităţi de dezvoltare, sub forma training-urilor interne sau a cursurilor de specializare, au avut mai mult de câştigat în acest semestru, atrăgând mai uşor candidaţii potriviţi”, spune Ana Vişian, marketing manager bestjobs.

Aproape 20% din totalul candidaţilor bestjobs din primele şase luni ale acestui an au făcut parte din categoria 18-24 de ani, tineri care aplică preponderent la internship-uri sau joburi entry-level din Vânzări, Marketing şi BPO. Această categorie de candidaţi este atrasă de oportunităţile de învăţare şi dezvoltare, în timp ce candidaţii cu un nivel de experinţă superior (35-54 de ani) vizează în special siguranţa locului de muncă şi aranjamentele flexibile. Candidaţii care au depăşit vârsta de 55 de ani valorizează impactul pe care îl are munca lor şi aprecierile din partea şefilor, fiind şi cei care se confruntă cel mai adesea cu discriminare pe baza vârstei în cadrul interviurilor de angajare, după cum arată un sondaj recent bestjobs.

Pe lângă salariu şi dezvoltare profesională, candidaţii îşi doresc să obţină şi flexibilitate din partea angajatorilor.

Lucrul de acasă, în topul căutărilor

Astfel, peste 20% din totalul aplicărilor lunare se duc către joburile remote, în timp ce oferta lor a scăzut de la 12% anul trecut, la 9% anul acesta.

Cu toate acestea, 16% din totalul joburilor active pe bestjobs oferă posibilitatea de a lucra hibrid, împărţind săptămâna de lucru între biroul de acasă şi cel de la sediu.

Cea mai mare ofertă de lucru din acest semestru s-a regăsit în Bucureşti şi Ilfov (31% din totalul locurilor de muncă de pe bestjobs), Timiş (10%), Cluj (7%), Braşov (6%) şi Iaşi (5%).

Tot acestea sunt şi judeţele care au atras cei mai mulţi candidaţi, în special pentru roluri în Vânzări (22%), Management (13%), Financiar/ Contabilitate (9%), IT/ Telecom (8%) şi Call Center/ Client Service (7%).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te