Românii își fac cumpărăturile în funcție de Facebook, Instagram, YouTube și influenceri

DE Andrei Mocanu | 21.02.2020 - 15:31

82% dintre români aleg magazinul online în funcție de postările întâlnite pe rețelele de Social Media ale brandurilor, prietenilor și influencerilor. Aceasta este una dintre concluziile Barometrului european e-shoppers 2019 realizat de GfK pentru compania de curierat DPD Group.

SHARE

83% dintre românii care fac cumpărături pe internet postează feedback pe Facebook, Instagram sau YouTube despre ceea au cumpărat.

În medie, un român achiziționează aproximativ 35 de produse într-un an, iar cel mai des comandă cu smartphone-ul produse fashion (37%), beauty (35%) și electronice (33%).

Studiul privind comportamentul cumpărătorilor online mai arată că 77% dintre românii preferă să plătească cash, la livrare, în timp ce 33% dintre ei folosesc plata cu cardul, procent care, de altfel, crește de la an la an.

Potrivit studiului, românii sunt campioni europeni atunci când vine vorba de influența Social Media asupra deciziei de a face cumpărături online, iar cea mai mare pondere o are Facebook (93%, media europeană fiind 85%), urmată de  YouTube (78%, media europeană e 72%), Instagram (41%, la o medie europeană de 51%), LinkedIn (20%, media europeană 17%) și Pinterest (19% - media europeană fiind 20%).

După achiziție, 83% dintre shopperii online români publică feedback pe Social Media (media europeană fiind de 78%). Românii fac recomandări prietenilor, colegilor, rudelor (62%, față de 44% media europeană) și comentează sau dau review-uri pe site-ul magazinului online și pe paginile proprii de Facebook sau Instagram (44%, față de 49% cât este media europeană).

Datele mai arată că reclamele online au un impact foarte mare asupra 82% dintre e-shopperii din România. În topul eficienței reclamelor se află cele din Social Media (44% față de 28% media europeană), din online – bannere (37%, media europeană fiind 25%), respectiv reclamele tradiționale (TV, presă, outdoor) – 30% față de 18% media europeană.

Aproape patru români din cinci (78%) folosesc un smartphone atunci când fac cumpărături online (cu mult peste media europeană, care este de 64%), iar 90% preferă livrarea acasă (față de 86% media europeană), 27% la oficiul poștal (variantă preferată de doar 17% din europeni), 22% la birou (13% media europeană), în vreme ce 12% preferă să folosească livrarea la automate (variantă preferată de doar 4% dintre europeni).

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -