România, absentă de la Târgul de Turism din Paris. ANAT acuză incapacitatea Ministerului Turismului

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 03.10.2023 - 21:22
România, absentă de la Târgul de Turism din Paris. ANAT acuză incapacitatea Ministerului Turismului - Foto: iftm.fr

România este absentă de la Târgul de Turism din Paris de anul acesta. Iar Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism acuză Ministerul Turismului că a fost incapabil să organizeze prezența țării noastre la unul dintre cele mai importante evenimente.

SHARE

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) îşi exprimă dezaprobarea faţă de neparticiparea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului la târgul internaţional de turism de la Paris (IFTM Top Resa), care are loc în perioada 3-5 octombrie.

Conform ANAT, această decizie, cauzată de procedurile de achiziţie, va avea un impact negativ asupra promovării şi dezvoltării turismului românesc, aşa cum a fost şi decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul Internaţional de la Berlin (ITB).

Citește și: România, promovată ca destinație turistică pe autobuze și panouri din Paris. Preț: 111.000 euro

România, absentă de la Târgul de Turism din Paris. ANAT acuză incapacitatea Ministerului Turismului

"Suntem revoltaţi de incapacitatea Ministerului de resort în a organiza participarea României la târgurile externe de turism. Guvernarea Cadariu, cea mai slabă pe partea de turism din ultimii 20 de ani, care s-a remarcat prin neputinţă, a 'reuşit' să ne priveze de participarea la târgurile internaţionale de turism de la Berlin şi de la Paris.

Dacă lipsim la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini. Facem apel către domnul ministru Ştefan-Radu Oprea să schimbe legislaţia de achiziţii, pentru a ne permite să participăm la aceste târguri vitale pentru industria noastră", a afirmat Alin Burcea, prim vicepreşedinte ANAT.

Citește și: Radiografia vacanțelor pe Litoral: Preț mediu de 2.500 lei pe nici 5 nopți. 25%, plătite cu vouchere

Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu, susţin reprezentanţii asociaţiei.

"Degeaba ne promovăm ca ţară, dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul internaţional de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se creează parteneriate şi nu are cine să vândă", precizează ANAT.

De asemenea, Gheorghe Fodoreanu, expert în incoming (atragerea turiştilor străini) şi fost preşedinte ANAT, precum şi fondator al Comisiei de Incoming a ANAT, consideră că "nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi".

"Referitor la decizia Ministerului de a anula participarea la târgul din Franţa din cauza existenţei unor proceduri nefericite referitoare la efectuarea plăţilor la un târg internaţional, nu există nicio scuză.

Citește și: Turismul românesc se bazează pe voucherele bugetarilor. ANAT: Încasări cu 50% mai mici, fără ele

Nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi. Această situaţie afectează grav imaginea ţării noastre şi şansele noastre de a atrage turişti străini.

Asemenea situaţiei participării la alte târguri internaţionale, organizatorul târgului decide modalitatea de plată, nu ţara sau compania participantă", a precizat acesta.

Din Europa vor fi prezente 26 de agenţii de incoming, dintre care vor lipsi doar firme din România şi Bulgaria. Târgul de turism de la Paris reprezintă un format performant, care personalizează direcţia spre care se îndreaptă producţia turistică a lumii.

ANAT atrage atenţia asupra importanţei turismului pentru economia României şi subliniază că este imperativ să avem miniştri calificaţi şi bine pregătiţi pentru a promova şi dezvolta turismul românesc.

Totodată, ANAT susţine în continuare industria turismului din România şi cere ca procedurile financiare interne să fie aliniate la standardele europene pentru a asigura o prezenţă activă a ţării noastre în cadrul evenimentelor internaţionale de turism.

"Este a doua oară, anul acesta, când lipsim la un târg internaţional de mare anvergură, primul fiind ITB Berlin. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism consideră că Ministerul de resort trebuie să modifice urgent procedurile de achiziţie.

În 2024 nu trebuie să se mai repete aceste eşecuri, pentru a fi asigurate participările României la târgurile internaţionale de turism. ANAT îşi exprimă dezamăgirea pentru a doua ratare a participării la un eveniment de mare anvergură europeană pentru promovarea României.

Această absenţă a creat perturbări în organizarea firmelor de incoming şi de turism. Au fost adresate, anul acesta, şi cu multe luni înainte, invitaţii la întâlniri în stand care trebuie anulate, au fost rezervate bilete de avion şi cazare", a declarat Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT şi coordonator al Comisiei de Incoming a ANAT.

Pe de altă parte, Gheorghe Fodoreanu a spus că mulţi turişti străini care vin în România nu au un grad de aşteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacţie este foarte ridicat.

"Observ cu satisfacţie potenţialul crescut al turismului de incoming şi încurajează dezvoltarea acestuia, subliniind că acesta poate contribui semnificativ la dezvoltarea locală prin promovarea şi dezvoltarea de pensiuni, hoteluri, muzee şi evenimente culturale.

Mulţi turişti străini care vin în România nu au un grad de aşteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacţie este foarte ridicat. Ceea ce dovedeşte că avem nevoie de promovare şi nu trebuie să lipsim de la niciun târg internaţional de turism", a spus Fodoreanu.

Potrivit acestuia, care are o vastă experienţă de colaborare cu piaţa de limbă franceză, turiştii francezi prezintă un reper esenţial pentru orice destinaţie, iar dacă aceştia sunt mulţumiţi de o ţară, înseamnă că aceasta are viitor turistic. Franţa reprezintă arbitrul calităţii serviciilor turistice din lumea întreagă, de pe piaţa mondială.

Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.

ANAT solicită autorităţilor să acţioneze responsabil şi să depăşească obstacolele care împiedică participarea României la târgurile internaţionale de turism, inclusiv prin demararea schimbării procedurilor, recunoscând importanţa acestor evenimente pentru dezvoltarea turismului românesc.

"Dacă România nu îşi depăşeşte neputinţa şi nu vom putea să ne concentrăm pe promovare internaţională, vom rămâne la 1,5 milioane de turişti străini pe an. Dacă avem în vedere că jumătate reprezintă turism de afaceri, înseamnă că reuşim să aducem sub 1 milion de turişti/an pentru vacanţe, ceea ce este aproape patetic", mai precizează ANAT.

IFTM Top Resa este unul dintre cele mai importante târguri internaţionale de turism ale Franţei şi ale Europei, cu tradiţie din 1979.

La actuala ediţie sunt prezente 170 de destinaţii, 1.400 de branduri turistice, 29.475 de profesionişti ai turismului din toată lumea şi vor fi organizate 80 de conferinţe şi workshopuri.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te