duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

RetuRO a depistat 11 comercianți suspecți de comportament neconform. Ce măsuri s-au luat

Data publicării: 09.05.2025 • 18:15 Data actualizării: 09.05.2025 • 18:17
RetuRO a depistat 11 comercianți suspecți de comportament neconform imagine cu rol ilustrativ Foto: RetuRO
RetuRO a depistat 11 comercianți suspecți de comportament neconform imagine cu rol ilustrativ Foto: RetuRO

RetuRO SGR, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), cel mai amplu proiect de economie circulară implementat la nivel național, a intensificat recent măsurile de monitorizare și control, în urma identificării unor tentative de fraudare a sistemului de către un numă

Este vorba despre 11 comercianți contractați, pentru care există suspiciuni rezonabile de comportament neconform. Aceștia reprezintă mai puțin de 0,03% din cei aproximativ 40.000 de comercianți cu care RetuRO are relații contractuale – un indiciu clar că situația este izolată și nu afectează funcționarea sistemului la scară largă.

Verificări suplimentare

În urma constatărilor, RetuRO a declanșat verificări suplimentare în conformitate cu procedurile interne și a sesizat autoritățile competente pentru a investiga aceste cazuri. De asemenea, în cadrul mecanismului de reconciliere desfășurat periodic cu toți comercianții parteneri, au fost solicitate clarificări punctuale din partea acestor companii, iar echipele RetuRO au efectuat verificări dedicate pentru stabilirea situației reale.

În prezent, compania analizează toate datele și documentele disponibile – atât cele transmise de comercianți, cât și cele rezultate din verificările interne – în vederea stabilirii tratamentului aplicabil fiecărui caz și a eventualelor măsuri necesare. Fiecare comerciant va fi informat individual imediat ce verificările vor fi finalizate.

Până la clarificarea situației, RetuRO a decis amânarea plăților aferente garanțiilor conform prevederilor aplicabile. Unele măsuri vor depinde și de modul în care vor fi soluționate sesizările transmise autorităților sau, după caz, instanțelor competente.

Fiecare caz este tratat cu maximă seriozitate, printr-o analiză riguroasă a documentelor operaționale, a datelor din sistem, a raportărilor financiare și a informațiilor furnizate de comercianți. Acest proces are ca obiectiv luarea unor decizii corecte, echilibrate și legal fundamentate, reflectând un tratament echitabil pentru toate părțile implicate.

Acuratețea datelor și menținerea integrității Sistemului de Garanție-Returnare sunt esențiale pentru RetuRO. Compania va continua să depună toate eforturile și să adopte măsuri ferme pentru a asigura stabilitatea și funcționarea corectă a SGR pe termen lung, în beneficiul tuturor actorilor implicați și al publicului larg.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră