duminică 26 octombrie
EUR 5.0835 USD 4.3789
Abonează-te
Newsweek România

Producătorii auto vor pierde 110 miliarde de dolari din cauza deficitului de semiconductori

Data publicării: 14.05.2021 • 14:27
Producătorii auto vor pierde 110 miliarde de dolari / ny times
Producătorii auto vor pierde 110 miliarde de dolari / ny times

Producătorii auto vor pierde venituri de 110 miliarde de dolari din cauza deficitului global de semiconductori anul acesta, în creştere faţă de prognoza precedentă de 61 miliarde de dolari, iar criza va afecta producţia a 3,9 milioane de vehicule.

Deficitul a arătat necesitatea ca producătorii auto să fie "proactivi" chiar acum şi să creeze pe termen lung "un lanţ de aprovizionare rezilient", care să evite întreruperile în viitor, apreciază analiştii, potrivit Agerpres.

Citește și: GRAFIC Situația vaccinării anti-COVID pe județe: Capitala conduce, dar cu un procent mic - 33,8%

În trecut, companiile auto aveau acorduri directe de furnizare cu producătorii unor anumite materii prime, inclusiv metale preţioase, cum ar fi paladiu şi platina, folosite la sistemele de purificare. O abordare mult mai directă pentru asigurarea metalelor preţioase a fost lansată după dificultăţile de pe piaţă.

Producătorii auto vor pierde 110 miliarde de dolari din cauza deficitului de semiconductori

Producătorii auto caută acum să-li dezvolte relaţii directe cu producătorii de semiconductori, a explicat Mark Wakefield, de la AlixPartners.

În trecut, companiile auto erau reticente în încheierea unor angajamente pe termen lung pentru a achiziţiona semiconductori sau alte materii prime. Acum, riscul este real. Nu există riscul potenţial de a fi afectată producţia din cauza deficitului de cipuri", susţine Wakefield.

Separat, Ford Motor a anunţa joi că va reproiecta componentele auto pentru a folosi cipuri mai accesibile, ca răspuns la penuria globală de semiconductori.

Citește și: Andreea Marin: M-am măritat cu Bănică din iubire, nu din interes. Azi, e doar tatăl copilului meu

Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră