Leth Agencies anunţă că nava a fost adusă pe linia de plutire luni, scrie news.ro.
O flotilă de remorchere a reuşit, cu ajutorul fluxului, să scoată nava din nisipul în care era blocată de marţi.
Remorcherele tractau portcontainerul către Marile Lacuri Amare, la mijlocul căii de navigaţie, unde urma să fie supus unor inspecţii.
Nava a fost adusă pe linia de plutire luni după-amiaza, anunţă autorităţile canalului, relatează AFP.
Ea a fost adusă ”80% în direcţia cea bună” luni dimineaţa, prevestind o ieşire din criza care durează de marţi şi care provoacă pierderi estimate la miliarde de dolari.
Proprietarul navei, întreprinderea japoneză Shoei Kisen, anunţa apoi că portcontainerul de peste 200.000 de tone a fost ”întos”, dar că nu plutea încă.
Preşedintele egiptean Abdel Fattah el-Sisi s-a felicitat un pic cam repede luni.
”Azi, egiptenii au reuţit să pună capăt crizei navei care a eşuat în canalul Suez, în pofida enormei complexităţi tehnice a procesului”, a scris el pe Twitter.
Manevre de ranfluare au fost reluate api la miezul zilei, după ce nivelul apei a crescut, potrivit amiralului Rabie, preşedintele Autorităţii Canalului Suez (SCA), care preciza că apa avea să atingă un nivel suficient ”în vederea ranfluării totale a navei, astfel încât să fe repoziţionată în mijlocul căii de navigare”.
Site-urile de minitorizare a traficului maritim Vesselfinder şi myshiptacking au arătat luni dimineaţa că partea din spate a navei s-a îndepărtat de malul de vest al canalului.
Nava Ever Given este deținută de compania de shipping Evergreen - acest nume fiind inscripționat cu caractere mari pe corpul portcontainerului, în timp ce denumirea navei, Ever Given, este inscripționată cu litere mai mici, aproape de proră - de aici apărând și frecventele confuzii legate de denumirea sa.