ANPC anunţă că a finalizat controlul de fond realizat la o companie importantă servicii de telefonie mobilă şi comunicații din România.
Urmare neregulilor găsite operatorul a fost amendat cu 150.000 de lei şi somat să înceteze practicile comerciale înşelătoare, scrie Antena3.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu.
O firmă de telefonie a fost amendată cu 150.000 de lei pentru practici comerciale înşelătoare
În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023", se menţionează într-un comunicat al ANPC.
Citește și: Al doilea cel mai mare furnizor de energie a greșit facturile la zeci de mii de români. Despăgubiri
Potrivit sursei citate, abaterile de la legislaţia în vigoare întâlnite în timpul acţiunii au fost:
promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare;
comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate;
Citește și: VIDEO Șeful Protecției Consumatorilor, clip cu Pescobar la Taverna Racilor: Crevetele e fericit
rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omiţându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat (lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaşte ce documente trebuie să prezinte);
soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile.