„În vreme ce Cluj, Turda sau Brașov au deja autobuze electrice în circulație, la București asistăm la a doua anulare a licitației. Este cea mai elocventă dovadă că, asa cum am mai atras atenția, caietele de sarcini nu reflectă standardele pieței, cu cerințe mult sub nivelul de calitate al producătorilor consacrați. De exemplu, prețul per autobuz a descalificat toți producătorii europeni de renume.
Din păcate, nici celelalte licitații derulate în București nu sunt mai presus. Amintim că licitația pentru 100 de troleibuze cu autonomie a reușit să atragă doar un singur producător care a fost desemnat câștigător deși a ofertat un produs neconform (nu se acceptau prototipuri), iar licitația pentru 100 de tramvaie a tergiversat, de asemenea, în justiție, din cauza caietului de sarcini.
Continuăm să monitorizăm procedurile de achiziție derulate în toată țara și solicităm autorităților competente să crească standardele de calitate pentru caietele de sarcini, astfel încât acestea sa reflecte prețul real și nivelul tehnic ale pieței europene de vehicule pentru transport în comun”, scrie Asociația Metrou Ușor.
Au depus oferte:
- Asocierea TEMSA ULASIM ARACLARI SAN TIC AS și ANADOLU AUTOMOBIL ROM S.R.L.
- BOZANKAYA OTOMOTIV MAK. İML. İTH. VE İHR. A.Ş.
- Asocierea COSTA UTILAJE și Zhengzhou Yutong Bus Co., Ltd,