duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Guvernul UK vrea să cumpere piese de la Jaguar Land Rover, pentru a proteja locurile de muncă

Data publicării: 24.09.2025 • 21:10 Data actualizării: 24.09.2025 • 21:40
Femeie pozând în faţa unui Jaguar decapotabil - Foto: freepik/svetlanasokolova
Femeie pozând în faţa unui Jaguar decapotabil - Foto: freepik/svetlanasokolova
Jaguar clasic coupe pe hard court - Foto: Freepik/azerbaijan_stockers
Jaguar clasic coupe pe hard court - Foto: Freepik/azerbaijan_stockers

Guvernul Marii Britanii doreşte să cumpere piese de la uzinele Jaguar Land Rover, pentru a proteja locurile de muncă, atât de mare este criza aici.

Se pare că în executivul britanic se fac planuri pentru atenuarea efectului unei înghețări a producției, cauzate de un atac cibernetic sever recent.

Guvernul ar putea începe să cumpere piese de la furnizorii Jaguar Land Rover, într-un plan de protejare a locurilor de muncă din industria prelucrătoare de impactul unui atac cibernetic sever , în timp ce explorează opțiuni pentru a sprijini companiile care furnizează producătorul auto afectat.

Guvernul UK vrea să cumpere piese de la Jaguar Land Rover

Secretarul de stat pentru afaceri, Peter Kyle , are în vedere un plan care ar duce la cumpărarea de către guvern a unor piese fabricate de furnizori, apoi la vânzarea lor către JLR atunci când aceasta va relua producția vehiculelor sale, potrivit unui raport al ITV News. Aceasta se numără printre opțiunile luate în considerare.

JLR, deținută de compania indiană Tata Motors, a fost lovită de un atac cibernetic pe 31 august, forțând compania să înghețe producția într-o perioadă care se așteaptă să se prelungească până în octombrie.

Închiderea producției a însemnat că, timp de săptămâni întregi, cel mai mare producător auto din Marea Britanie nu a putut produce la niciuna dintre fabricile sale din Marea Britanie, Slovacia, Brazilia și India, ceea ce l-a costat pe acesta și pe furnizorii săi sute de milioane de lire sterline.

Citeşte şi: Jaguar Land Rover. Producția și vânzarea cu amănuntul, grav perturbate de un incident cibernetic

Închiderea producției reprezintă o amenințare existențială pentru cei aproximativ 700 de furnizori direcți ai JLR, care se bazează pe programele sale de producție „just in time”.

Sindicatele au solicitat un program de șomaj tehnic pentru lucrătorii care au de suferit din cauza închiderii activității.

Deși se înțelege că miniștrii iau în considerare diverse modalități prin care guvernul ar putea oferi sprijin, până în prezent aceștia nu s-au angajat oficial să ofere vreun ajutor financiar pentru a ajuta furnizorii mai mici să supraviețuiască.

Citeşte şi: Jaguar Land Rover are probleme cu câteva modele de SUV. Ce defecțiuni au mașinile?

Se spune că achiziționarea de piese este una dintre opțiunile luate în considerare.

Dar ar fi dificil din punct de vedere tehnic, deoarece producătorul auto nu are spațiu disponibil semnificativ în depozit pentru a depozita piese suplimentare, care sunt furnizate în volume uriașe.

O astfel de schemă s-ar baza și pe ideea că JLR nu a suferit o pierdere permanentă a vânzărilor din cauza închiderii. Amploarea oricărei achiziții guvernamentale ar putea fi „foarte semnificativă”, a declarat ITV News.

Citeşte şi: Criza din industria auto și tarifele lui Trump: Producția din UK, la cel mai scăzut nivel din 1949

Atât Kyle, cât și ministrul industriei, Chris McDonald, s-au întâlnit cu angajați de la JLR și furnizorii săi la începutul acestei săptămâni.

Kyle a declarat marți: „Prioritatea mea principală este să repun JLR în funcțiune cât mai curând posibil, oferind certitudinea atât de necesară lucrătorilor și furnizorilor.”

JLR a plătit aproximativ 300 de milioane de lire sterline partenerilor săi în ultimele zile, potrivit unui raport al Bloomberg.

Jaguar clasic coupe pe hard court - Foto: Freepik/azerbaijan_stockers

Jaguar clasic coupe pe hard court - Foto: Freepik/azerbaijan_stockers

Producătorul auto își propune să își achite restanțele până la sfârșitul lunii, acordând prioritate furnizorilor care sunt cei mai supuși presiunii, astfel încât producția de automobile să poată relua rapid când va veni momentul.

Între timp, JLR a detașat aproximativ 50 de angajați în roluri în care ajută la procesarea manuală a plăților, deoarece sistemele obișnuite nu funcționează, a relatat Bloomberg, citând o sursă apropiată situației.

Unii furnizori au fost nevoiți să își întrerupă propria producție și să-și trimită lucrătorii acasă ca urmare a înghețării producției.

Tata, conglomeratul de miliarde de dolari care deține Jaguar Land Rover , a fost un mare beneficiar al fondurilor contribuabililor britanici.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră