Fermierii și transportatorii vor să blocheze Bucureștiul cu tractoare, camioane și dube. Printre motivele invocate se numără taxele prea mari de drum, carburanții foarte scumpi și scumpirea RCA.
Pe grupurile fermierilor, mesajele de mobilizare au început să curgă după ce fermierii germani au declanșat proteste de anvergură.
”Nu facem grevă, nu facem protest, nu blocăm circulația, nu blocăm drumuri. Noi circulăm cu viteză redusă. Noi facem un protest spontan și un protest spontan nu are nevoie de autorizații”, se arată într-un mesaj de mobilizare la protest, conform Agrointel.
Citește și: Centura Capitalei, blocată de protestul transportatorilor. Se circulă greu și pe Autostrada A1
De ce se pregătesc fermierii să blocheze Bucureștiul: Noi murim și voi vă dați sporuri
Unul dintre protestatari a postat imagini cu coloana de autovehicule care se îndrepta către București.
„Fermierii și transportatorii se adună. Deranjăm, știm că deranjăm, dar aceleași probleme le aveți și voi. Dacă vă pasă, mai ieșiți din casă. Dacă nu, atunci stați liniștiți că atunci când veți ieși nu veți mai avea pentru ce. Nordul țării s-a pornit spre București!
Noi murim și voi vă dați sporuri. Cu mașini mici, cu mașini mari, cu tractoare, ne adunăm!”, spune Dănuț Andruș pe TikTok.
Dănuț Andruș, fermierul din comuna Păltiniș Botoșani s-a implicat de-a lungul timpului în acțiuni de promovare a produselor românești și a agriculturii.
El are o fermă mare, pe 1.300 de hectare și crește diferite animale: cai, vaci, oi, capre. Acum este vocea fermierilor care s-au alăturat protestului de mâine.
Citeşte şi: Ministrul Agriculturii ne îndeamnă să mâncăm românește: „Fermierii sunt recunoscuți pentru talent”
Acțiunea a început cu mobilizarea pe Drumul European E85 și blocarea unor drumuri județene și orașe: Botoșani, Bacău, Iași, Vaslui, Buzău, dar și în alte zone din țară.
„Introducerea, de la 1 ianuarie, a obligației echipării camioanelor cu sisteme de geolocalizare conectate la sistemul Ministerului Finanțelor, pentru a controla traseul mărfurilor și a ușura, astfel, controlul ANAF asupra taxării mărfurilor care intră pe teritoriul României, au încins și mai tare spiritele, cu atât mai mult cu cât autoritățile fiscale nu au făcut nimic pentru a pregăti aplicarea acestei legi, ci au impus mai întâi obligația și apoi încep să se gândească dacă și cum s-ar putea aplica.
Ce revendicări au fermierii
Echivalarea categoriei B cu TR şi categoriei B1 cu TR1;
Obligativitatea înmatriculării și nu a înregistrării la primărie cu carte de identitate, o măsură abuziva atât timp cât se putea înregistra cu factura de proveniență.
Obligativitatea inspecției tehnice periodice care nu este decât un jaf național din banii noştri atât timp cât aceasta nu este făcută faptic ci doar se eliberează un document printat conform cu producătorul.
Lipsa subvențiilor din conturi cu diverse tertipuri ba controale ba monitoring ba incompetenţa funcționarilor, ba nefuncționalitatea sistemului informatic.
Încasarea subvențiilor imediat ce se depune cererea în cont, fără niciun fel de amânare, întrucât este dreptul nostru, şi nu trimiterea la banca, să plătim dobânzi și să pierdem sume importante;
Legea forţei majore neimplementată pentru a putea susține pe cei cu probleme financiare întrucât după 2 sau 3 ani de secetă excesivă și de inflație nejustificată la motorină, inputuri și îngrăşăminte și prețuri la produse sub media europeană, prin înţelegeri între multinaționale, cu 60 de euro față de Bursa de la Paris.
Nesusținerea printr-un cadru legislativ adecvat fermierii români în fața invaziei investitorilor străini care primesc credite cu dobândă 0% pentru a ne cumpăra la pachet.
Ce revendicări au transportatorii
mărirea pragului indemnizației de deplasare neimpozabile a șoferilor pe intern și extern;
acciză motorină;
concurență neloială cu companiile care nu dețin RCA și licențe;
e-Transport (GPS pe camioane);
taxa de drum;
beneficii și fonduri europene;
tichete pentru camioane electrice;
beneficii șoferi ca în construcții;
nereguli cântare vămi;
timpi așteptare vămi;
probleme containere port.