Actul normativ prevedea ca în termen de 30 de zile, miniștrii să propună Guvernului hotărârile privind reorganizarea, astfel încât să se înființeze Ministerul Energiei separat de Ministerul Economiei. Motivul: USR și PNL nu se înțeleg pe împărțirea unor companii, deși OUG 212/2020 este clară în ceea ce privește domeniile de care trebuie să se ocupe noile ministere. Așa au ajuns în dezbatere publică proiecte de înființare și organizare a celor două instituții, în anexe fiind trecute, și la un minister, și la celălalt, aceleași cinci entități, care reprezintă mărul discordiei. Cele cinci sunt disputate de Claudiu Năsui și Virgil Popescu.
Ordonanța de Urgență prevede că se înființează Ministerul Energiei prin preluarea activităților, personalului aferent și patrimoniului corespunzător din domeniul energiei de la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Printre altele, are atribuții în domeniul nuclear civil al gestionării deșeurilor radioactive și al managementului apei grele și în domeniul întreținerii și verificărilor tehnice periodice ale echipamentelor energetice.
Astfel, Ministerul Energiei este îndreptățit, prin acest act normativ, să preia ISCIR, CNCIR, Agenția Nucleară și Societatea Radioactiv Mineral Măgurele.
Însă, aceste companii sunt dorite și de Ministerul Economiei, fiind trecute pe lista cu unitățile sale din subordine. O altă companie care se află pe lista ambelor ministere este Conversmin, care are ca activitate conservarea minelor și carierelor, aceasta fiind, însă, mai potrivită pentru Ministerul Economiei.
La următoarea ședință a Coaliției ar putea fi tranșată această problemă și nu este exclus să se ajungă la modificarea Ordonanței de Urgență, potrivit HotNews.