Două mari oraşe din România nu mai sunt legate prin cale ferată. Care este cauza

DE Florin Budescu | Actualizat: 02.01.2024 - 10:45
Două mari oraşe din România nu mai sunt legate prin cale ferată - Foto: Wikimedia/Metropolitan Transportation Authority / J.P. Chan/CC BY 2.0 - imagine cu caracter ilustrativ

Două mari oraşe din România nu mai sunt legate prin cale ferată. Care este cauza. Înainte de sfârșitul anului, Guvernul a adoptat o OUG, pentru a modifica și completa unele acte normative.

SHARE

Două mari oraşe din România nu mai sunt legate prin cale ferată. Care este cauza. Înainte de sfârșitul anului, Guvernul a adoptat o OUG, pentru a modifica și completa unele acte normative, prin care funcţionarea ARF (Autorităţii pentru Reformă Feroviară).

Acum, aceasta și operatorii de transport public pot încheia acte adiționale, prin care pot deservi cu autobuze ruta Oradea – Cluj-Napoca, pe rutele în care aceasta este închisă parțial sau total.

Două mari oraşe din România nu mai sunt legate prin cale ferată

Prin urmare, CFR poate introduce curse de autobuz, în locul trenurilor, între Oradea și Cluj-Napoca, în perioada în care vor exista lucrări la linia de cale ferată și la trenurile nu vor circula pe aceasta rută.

„Aceste servicii de autocare/autobuze de înlocuire tren de călători, reprezintă curse regulate speciale, în sensul definit la Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009 și O.G. nr. 27/2011 și sunt menite să asigure continuitatea serviciului de transport către călătorii ce aleg să utilizeze trenurile în deplasările cotidiene sau ocazionale chiar în zonele unde liniile sunt închise total sau parțial pentru a permite implementarea proiectelor de reconstrucție, de reînnoire, de modernizare sau de reparații capitale a caii ferate din Romania.

Astfel prevederile contractelor de servicii publice aprobate de Guvernul României, la sfârșitul anului 2022, implementate de A.R.F., privind introducerea serviciilor de înlocuire de trenuri, pentru creșterea calității serviciilor publice de transport călători pe calea ferată, să poată fi posibilă”, precizează ARF, conform infooradea.ro.

Citeşte şi: Cum se circulă pe calea ferată când vântul suflă cu 100 km/h. Anunțul făcut de CFR

În baza noilor prevederi legale, Autoritatea pentru Reformă Feroviară și operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători vor putea să asigure continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj Napoca și Oradea, acolo unde Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. implementează amplul proiect de reconstrucție și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihorului (frontieră).

Acest proiect presupune închideri totale de trafic, pe anumite tronsoane, și reducerea capacității de transport, pe altele.

În perioada următoare, ARF, împreună cu operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători, cu sprijinul CFR S.A. și Informatică Feroviară...

Citeşte şi: Trenuri blocate în Defileul Jiului. Un bolovan a căzut pe calea ferată

1. vor definitiva lista stațiilor de îmbarcare/debarcare a călătorilor feroviari, din autobuzele și autocarele de înlocuire a trenurilor,

2. vor actualiza sistemul informatic de mers al trenurilor, astfel încât în toate să se regăsească informații corecte și clare, pentru toate serviciile de înlocuire

3. vor actualiza sistemele de emitere titluri de călătorie, pentru a se regăsi toate stațiile vizate de astfel de servicii de înlocuire

4. vor perfecta contractele de prestări servicii cu operatorii de transport rutier autorizați, care vor furniza operatorilor de transport feroviar aceste servicii.

La bordul autobuzelor și autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi valabile titlurile de călătorie feroviare, indiferent dacă călătoria începe în mod tradițional pe calea ferată și se continuă cu un astfel de serviciu de înlocuire sau începe cu serviciul de înlocuire și se continuă pe calea ferată.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te