Digi Communications N.V. anunță rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 31 martie (P)

DE Newsweek România | Actualizat: 17.05.2021 - 15:39
Digi Communications N.V. anunță rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 31 martie
Digi Communications N.V. anunță rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 31 martie

Grupul DIGI Communications N.V. a publicat vineri, 14 mai, rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2021, anunțând venituri în creștere cu 8,6%, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

SHARE

La nivel de grup:

o   Creștere susținută: + 8,6% venituri, până la 340,2 milioane de euro și creșterea cu 13% a unităților generatoare de venit (RGU), până la 18,7 milioane;

o   Performanță generală susținută și EBITDA ajustată de 122,5 milioane euro;

România:                              

o   Creșterea marjei EBITDA la 48,3 % (inclusiv IFRS 16) datorită performanțelor operaționale, atât pentru serviciile de comunicații fixe, cât și pentru serviciile de comunicații mobile;

o   Adoptarea serviciilor fixe într-un ritm accelerat: +15,6% RGU pay-TV până la 4,9 milioane și + 19,7% RGU internet fix până la 3,4 milioane;

Spania:

o   O contribuție substanțială la veniturile totale ale grupului (23 %);

o   2,5 milioane RGU în segmentul de servicii de telefonie mobilă și de date.

 

Grupul DIGI Communications N.V. a publicat vineri, 14 mai, rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2021, anunțând venituri în creștere cu 8,6%, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent (de la 313,2 milioane euro la 340,2 milioane euro) și creșterea RGU cu 13%, la 18,7 milioane.

EBITDA ajustată a fost de aproximativ 122,5 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creștere cu 6,8 % față de aceeași perioadă a anului anterior.

DIGI Group a înregistrat o performanță generală susținută în primul trimestru al anului 2021, în ciuda faptului că economia globală se află, în continuare, în căutare de soluții pentru gestionarea pandemiei în curs.

Operațiunile din România și-au reconfirmat poziția de lider între piețele grupului, contribuind cu 61% la veniturile totale ale companiei. Pe locul secund, sub raportul veniturilor generate, s-a aflat Spania (23%), urmată de Ungaria (14%) și Italia (2%).

În ianuarie-martie 2021, DIGI România a depășit cifrele cheie înregistrate în primul trimestru din 2020 și a ajuns la 13,1 milioane RGU pe piața locală. Principalele segmente, internetul fix și pay-TV, au oferit rezultate solide, ajungând la 4,9 milioane RGU (pay-TV, + 15,6 % față de trim. I 2020), respectiv 3,4 milioane RGU (internet fix, + 19,7% comparativ cu trim. I 2020).

Pe segmentul de date și voce mobile, DIGI România a marcat un nou record în ceea ce privește portabilitatea mobilă, atingând pragul de 2,5 milioane de numere mobile portate de la lansarea serviciului de portabilitate (octombrie 2008), în timp ce a adăugat alte 137.200 de numere portate în primul trimestru al anului 2021.

Operatorul a fost liderul incontestabil al portabilității numerelor mobile în ultimii 13 ani. La 31 martie 2021, serviciile de voce și date mobile livrate clienților români numărau 3,8 milioane RGU (+ 9,2% comparativ cu perioada precedentă).

Operațiunile din Spania și-au menținut creșterea accelerată, consolidându-și poziția de a doua piață a grupului, după activitățile din România. Pentru al doilea trimestru la rând, DIGI Spania și-a păstrat poziția în primii 5 operatori de telefonie mobilă de pe piața locală.

Adăugând noi clienți, în perioada ianuarie – martie 2021, DIGI Spania a ajuns la 2,5  milioane RGU pentru serviciile mobile de voce și date, o creștere de 23,6 % față de trim. I 2020. Numărul de RGU pentru serviciile fixe de internet a crescut cu 120,4%, ajungând la 249.000.

În segmentul serviciilor de internet fix, DIGI și-a extins amprenta rețelei de fibră optică, continuând să atragă noi utilizatori de internet de mare viteză.

Prin urmare, contribuția operațiunilor iberice la EBIDTA consolidată a grupului a atins 23 %, pe lângă contribuția îmbunătățită la veniturile generale. La finalul lunii martie, acoperirea rețelei de fibră optică a DIGI Spania ajunsese la 42 din cele 50 de regiuni ale Spaniei. 

DIGI Ungaria a continuat să acorde o atenție deosebită evoluțiilor treptate, pentru a deservi nevoile abonaților săi cu cele mai noi tehnologii în domeniul furnizării de servicii de pay-TV, internet și voce și date mobile. În Italia, numărul de RGU pe segmentul telefoniei mobile (ca operator mobil de rețele virtuale - MVNO) a crescut de la 230.000 în trimestrul 1 2020 la 268.000 în trimestrul 1 2021.

„Ne bucurăm că rezultatele din primul trimestru al anului 2021 au arătat o creștere continuă și durabilă a operațiunilor noastre. Le suntem recunoscători clienților noștri, echipelor DIGI și partenerilor pentru oportunitatea de a obține aceste rezultate. Continuăm să ne adaptăm, în aceste vremuri dificile, pentru a aborda reajustările pieței din cauza crizei pandemice, modificările nevoilor consumatorilor, incertitudinea privind reglementările și lipsa de predictibilitate socială și economică. Prioritatea noastră a fost consolidarea pozițiilor de piață obținute, extinderea rețelelor fixe și mobile pe toate piețele noastre, diversificarea ofertelor și a portofoliului pentru a satisface nevoile în creștere ale clienților noștri. Extinderea bazei noastre de clienți este dovada că DIGI reprezintă prima alegere pentru milioane de utilizatori de internet, cablu TV, voce mobilă și date”, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI Communications N.V.

Despre Grupul Digi Communications

Digi Communications N.V. este compania-mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS, liderul pieței de internet, televiziune cu plată și servicii convergente din România, cu operațiuni în Ungaria, Spania și Italia.

Înființată cu peste 28 de ani în urmă, compania deține aproape în întregime cea mai modernă (stadiu actual) și o rețea extinsă de fibră optică în regiune, atingând 9,8 milioane de gospodării în România și Ungaria (decembrie 2020).

Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul  comunicațiilor fixe, cât și a celor mobile. De-a lungul timpului, acest avantaj competitiv a devenit un beneficiu pentru milioane de clienți, care au câștigat astfel un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de calitate superioară.

În România, Grupul Digi este în prezent cel mai mare angajator privat din mediul de afaceri local, cu aproximativ 14.600 de angajați (20.000 pe toate piețele pe care operează).

Conținutul cross-media al Grupului DIGI cuprinde posturile de televiziune Digi 4K, primul canal TV ULTRA HD  lansat în România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, posturile de radio Digi FM, PROFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online adunate sub umbrela DigiOnline.

Mai multe informații aici.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te