duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Decizia luată de McDonald's pentru comenzile la drive-thru. Ce se va întâmpla până la 1 august?

Data publicării: 18.06.2024 • 10:59 Data actualizării: 18.06.2024 • 11:17
Decizia luată de McDonald's pentru comenzile la drive-thru - Foto: Pixabay.com (rol ilustrativ)
Decizia luată de McDonald's pentru comenzile la drive-thru - Foto: Pixabay.com (rol ilustrativ)

McDonald's face un pas înapoi față de Inteligența Artificială (AI) – cel puțin la drive-thru. Compania a testat chatbot-ul la peste 100 de restaurante, dar acum intenționează să elimine sistemele până la sfârșitul lunii viitoare

McDonald's ( MCD ) face un pas înapoi față de inteligența artificială – cel puțin la drive-thru. Gigantul fast-food și-a încheiat parteneriatul de doi ani cu IBM, care a testat AI pentru a prelua comenzile vocale ale oamenilor la chioșcurile drive-thru.

Compania a testat AI la peste 100 de restaurante, dar acum intenționează să elimine sistemele până la sfârșitul lunii viitoare.

McDonald's nu mai folosește AI pentru comenzile drive-thru. De ce a luat această decizie?

McDonald's și-a încheiat testul de doi ani de preluare automată a comenzilor (AOT) pe care l-a efectuat împreună cu IBM și intenționează să elimine tehnologia din cele peste 100 de restaurante care au folosit-o.

Gigantul fast-food din Chicago încheie acest test fără nici un fel de extindere, potrivit Restaurant Business.

Dar compania nu a respins perspectiva AI de tip drive-thru, sugerând că McDonald's intenționează să găsească un nou partener pentru eforturile sale automate de a lua ordine.

Citește și: Un mare lanț de fast-food, amendat de ANPC. Ce nereguli au descoperit inspectorii?

„Deși s-au înregistrat succese până în prezent, credem că există o oportunitate de a explora soluțiile de comandă vocală într-un mod mai larg”, a spus Mason Smoot, director de restaurant pentru McDonald's SUA, în mesajul de sistem. „După o analiză atentă, McDonald's a decis să pună capăt parteneriatului nostru actual cu IBM privind AOT, iar tehnologia va fi oprită în toate restaurantele care o testează în prezent până la 26 iulie 2024.”

Smoot a spus McDonald's va continua să-și evalueze planurile de a lua „o decizie informată cu privire la o viitoare soluție de comandă vocală până la sfârșitul anului”.

McDonald's a testat IA vocală drive-thru din 2021. Acest test a urmat vânzarea de către companie a McD Tech Labs către IBM în acel an .

Citește și: Veți putea mânca Big Mac și la alte fast-food-uri, nu doar la McDonald's. O decizie istorică

Într-o declarație pentru Restaurant Business, McDonald's a spus că scopul testului a fost de a determina dacă comanda automată prin voce ar putea accelera serviciile și simplifica operațiunile.

McDonald's a adoptat o abordare deliberativă în ceea ce privește AI drive-thru, chiar dacă multe alte lanțuri de restaurante s-au implicat pe deplin. Checkers and Rally's, Hardee's, Carl's Jr., Krystal, Wendy's, Dunkin și Taco Johns fie testează, fie au implementat tehnologia în drive-thrus-ul său.

Scopul companiilor este de a automatiza sarcina și de a elimina necesitatea unui angajat, ceea ce poate fie să permită restaurantelor să funcționeze cu mai puțini lucrători, fie să redistribuie acești lucrători către alte sarcini.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră