De ce ai nevoie ca să te pună PSD șef la portul Constanța: un Rolls Royce și afaceri cu statul

DE Stelian Negrea | Actualizat: 12.08.2022 - 19:27
Florin Vizan - FOTO: cancan.ro

Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, și mâna sa dreaptă, Bogdan Mândrescu, au reușit să-l impună astăzi la șefia portului Constanța pe Florin Vizan după cinci luni de încercări eșuate.

SHARE

Bun la toate, parcat temporar la drumuri și poduri

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, și mâna sa dreaptă din minister, Bogdan Mândrescu, au reușit astăzi să-l numească la șefia Administrației Porturilor Maritime din Constanța (APMC) pe Florin Vizan, un apropiat al șefului PSD Constanța, Felix Stroe, la rândul său fost ministru al transporturilor. 

Citește și: Universitatea privată a politicienilor renunță la selecția de dosare. Intră toți care au luat BAC-ul

Partenerul de afaceri al lui Stroe, Ion Dumitrache, controlează Șantierul Naval Midia, dar și activitatea a 9 entități economice cu interese in porturile maritime românești. 

Citește și: VIDEO Cel mai letal grup de atac naval USS George H.W. Bush, spre Europa. „Vom distruge adversarii”

Newsweek România a scris în urmă cu cinci luni că PSD făcea presiuni uriașe pentru a-l schimba pe actualul director al APMC, Florin Goidea, cu Vizan.

Fără să fi reușit la vremea respectivă, Vizan a fost răsplătit cu funcția de director general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța (DRDP), poziție pe care a ocupat-o pînă astăzi. Tot fără nici un fel de experiență relevantă.  

Vizan a candidat, fără succes, în 2020 pe listele PSD pentru un post de consilier la Consiliul Județean Constanța, fiind unul dintre donatorii acestui partid.

Întrebat, în urmă cu cinci luni, de Newsweek România, ministrul transporturilor ne declara că nu are cunoștință de persoana propusă la conducerea Portului Constanța de organizația locală a partidului: "Nu am auzit acest nume (Florin Vizan - n.r.) și nu mi s-a făcut de către nimeni această propunere de numire".

Cinci luni mai târziu, Grindeanu este de acord cu numirea acestui personaj excentric la șefia Portului Constanța. Spre deosebire de cel pe care l-a înlocuit, Florin Goidea, care are un background solid pe afaceri portuare, Vizan stă extrem de fragil la experiență relevantă.

Unul dintre cei care au insistat pentru numirea lui Vizan la șefia APMC este mâna dreaptă a lui Grindeanu din minister, Bogdan Mîndrescu, cel căruia ministrul transporturilor îi lasă cheile ministerului când merge în vacanță așa cum a scris Newsweek România aici.

La doar 35 de ani, Mândrescu s-a remarcat printr-un controversat contract de consultanță pe care l-a avut cu o companie a guvernului chinez, ocuparea funcției de director al Aeroportului Henri Coandă la doar 27 de ani, și prin pedigreeul politic al părinților săi: tatăl fost șef de cabinet al lui Viorel Hrebenciuc, fostul lider al PSD, iar mama o apropiată de-a lui Marcel Ciolacu, actualul șef al PSD.

Legături cu mafia portului achitată de Justiție  

Legătura lui Vizan cu Administrația Porturilor Constanța începe pe vremea directorului Mircea Banias, al cărui consilier a fost. Ales parlamentar pe listele PDL, Banias a trecut apoi la Partidul Conservator al lui Voiculescu, iar astăzi este deputat PNL.

În 2012, el a fost trimis în judecată de procurorii anticorupție sub acuzația că a făcut parte dintr-un grup infracțional organizat care controla importurile și exporturile din Portul Constanța, dar ulterior a fost achitat de instanță.

Banias detine companiile, Euro Shipping Services SRL, cu activități de transporturi maritime și costiere de marfă în zona porturilor maritime românești dar si Euro River Transport SRL, cu obiect de activitate transportul de marfă pe căi navigabile românești.

Vizan a fost apropiat și de Dan Radu Rușanu, alt lider liberal acuzat de fapte de corupție, dar exonerat în cele din urmă de justiție.

Afaceristul constănțean pus acum la șefia Portului Constanța are acțiuni în mai multe firme cu obiecte de activitate dintre cele mai diverse: Eco Concept Expert SRL, Zeus Construct SRL, Nova Premium Gaz SRL, Lotus Camping SRL, Nova Management SRL, Zeus Service SRL.

Pe plan local, el este cunoscut doar pentru o investiție imobiliară controversată, un bloc de cinci etaje în zona Mamaia Nord-Năvodari dar și printr-o serie de contracte pe bani publici cîștigate de la autoritățile din județul Constanța.

Una din companiile sale, Zeus Service SRL a executat lucrări de decolmatare a unor cursuri de apă pentru Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral (ABADL) pentru 2,3 milioane de lei, acestea fiind cele mai mari contracte cu statul ale noului șef al Portului Constanța. O altă companie de-a sa, Nova Holding SRL, a curățat plajele tot pentru ABADL.  

Portret de milionar: petreceri și mașini de fițe

În 2020, Vizan a candidat pe listele PSD, fără succes, pentru un post de consilier județean. Potrivit declarației de avere depuse cu acea ocazie, el deținea cinci terenuri, dintre care zece hectare în Corbu și aproape un hectar în Constanța.

De asemenea, avea nu mai puțin de zece imobile, dintre care șapte spații comerciale în București și Mamaia. Afaceristul mai declara că și-a împrumutat propriile firme cu aproape trei milioane de lei, că a donat peste un milion de lei unor persoane fizice și că a încasat un salariu de director de numai 25.267 lei și venituri din chirii de 118.603 lei.

Vizan s-a făcut remarcat între timp prin câteva apariții foto în presa tabloidă. În 2018 era filmat de paparazzi de la Cancan petrecând în clubul Nuba din Mamaia.

Iar în 2020 o publicație din Constanța l-a surprins la volanul unui autoturism Rolls Royce Wraith, în valoare de 400.000 de euro. Autoturism care, desigur, nu apărea în declarația de avere depusă cu ocazia alegerilor locale din același an, când candida pe lista "social-democrată".

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.