Cel mai important lucru pe care îl fac oamenii de succes stă de fapt la baza ascensiunii lor. Ei au o calitate pe care o cultivă în fiecare zi. Din acest motiv nu se dau bătuți niciodată.
Unul dintre cei mai de succes antreprenor a explicat ce a făcut până a ajuns în rândurile celor bogați.
Cel mai important lucru pe care îl fac oamenii de succes. ”Nu te va răni. Poți învăța din asta”
A face față respingerii este grea, dar este o abilitate necesară de stăpânit dacă vrei să ai succes, potrivit miliardarului John Paul DeJoria .
„Fii pregătit pentru multe respingeri”, a spus DeJoria pentru CNBC Make It . “Dacă ești pregătit și știi că vei primi multă respingere, atunci nu te va afecta. Nu te va răni. Puteți învăța din asta.”
DeJoria, co-fondatorul brandului de produse pentru păr Paul Mitchell și al companiei de tequila Patrón Spirits, spune că acesta este cel mai bun sfat pe care îl poate da cuiva care vrea să-și înceapă propria afacere. Este și o lecție pe care a învățat-o pe calea grea.
Cu mult înainte ca antreprenorul în vârstă de 79 de ani să aibă o avere netă raportată de 3 miliarde de dolari, a lucrat la o serie de locuri de muncă provocatoare de vânzări, vânzând produse precum enciclopedii și șampon din ușă în ușă în timp ce locuia în mașina lui.
“Bateți la o mulțime de uși. Oamenii nu vă vor lăsa să intrați”, spune DeJoria. Acele locuri de muncă l-au învățat cum să facă față respingerii fără a lăsa asta să-l deranjeze, ceea ce a devenit important când a făcut echipă cu hairstylistul Paul Mitchell în 1980 pentru a lansa afacerea omonimă.
Citește și: Sfatul care nu trebuie urmat când alegi un job. ”Vei fi surprins câte uși poți deschide carierei”
Acolo, DeJoria a experimentat mai multă respingere. Investitorul principal al afaceri s-a retras, lăsând compania cu doar 700 de dolari. În decurs de un deceniu, a depășit 100 de milioane de dolari în vânzări anuale, determinându-l pe DeJoria să investească „câteva milioane” din propriile sale finanțe în afacerea Patron în 1989.
A urmat din nou respingerea: DeJoria nu știa „nimic” despre industria băuturilor spirtoase și s-a străduit să vândă o tequila premium de cel puțin două ori mai scumpă decât alte mărci, spune el. A persistat doar pentru că credea că este „cea mai perfectă tequila făcută vreodată” și în cele din urmă avea să prindă.
În 2018, Patrón a fost achiziționat de Bacardi Limited într-o tranzacție în valoare de 5,1 miliarde de dolari .
Laolaltă, cele trei experiențe arată că respingerea este inevitabilă, spune DeJoria: „Fie că începi sau nu o afacere, există respingere. O vei obține în viața personală și în viața ta de afaceri”.
Citește și: Secretul numărul 1 pe care îl au oamenii de succes. Arnold Schwarzenegger: ”Nu toți sunt norocoși”
Singura întrebare este cum veți răspunde, faceți acest lucru, iar reformularea eșecului ca o oportunitate de învățare – fie că este vorba despre un argument de vânzare respins sau un eșec personal – vă poate face mai probabil să reușiți pe termen lung, spun psihologii .
Acest lucru se datorează faptului că oamenii care trăiesc în frică constantă de eșec sau respingere sunt mai puțin probabil să își asume riscurile necesare sau să profite de oportunitățile atunci când le sunt prezentate.
„Modul în care interpretezi eșecul determină dacă continui să apari sau nu și să faci treaba sau dacă te închizi și renunți”, a declarat Jenny Wang, psiholog din Houston, pentru Make It în 2018 .
Când vine vorba de afaceri, nu lăsați respingerea să vă descurajeze să renunțați dacă credeți în produsul sau serviciul dvs., spune DeJoria – chiar dacă alții nu sunt de acord la început. Clienții vor plăti întotdeauna pentru calitate, chiar dacă ceea ce vindeți este mai scump decât alternativele existente, adaugă el.
„Nu renunța, cu alte cuvinte”, spune DeJoria. „Doar să continuați să bateți la uși pentru a obține destui oameni să vă asculte... Este doar o chestiune de timp”.