Că producătorii de alimente reduc în mod constant dimensiunile ambalajelor produselor lor. Dar susținătorii consumatorilor avertizează acum asupra unui nou fenomen.
Consumatorii ar putea fi brusc pregătiți pentru o surpriză neplăcută: produsele lor preferate, fie că este vorba de ciocolată, înghețată sau margarină, ar putea avea brusc o rețetă înrăutățită fără ca aceasta să fie evidentă la prima vedere.
Calitate mai proastă la același preț: trucurile producătorilor germani de alimente
Acest fenomen, numit „skimpflation”, reprezintă o provocare la cumpărături.
Pentru a observa astfel de schimbări, clienții ar trebui să compare tipul mic al listei de ingrediente de pe un pachet vechi cu cel al unuia nou - sarcină care este adesea imposibilă, scrie chip.de.
Termenul „skimpflation” este alcătuit din cuvintele englezești „skimp” (a zbura sau economisi) și „inflație” (creștere de preț).
Deși impactul financiar nu poate fi cuantificat cu precizie, producătorii sunt susceptibili să obțină economii semnificative prin astfel de modificări de rețetă, potrivit Armin Valet de la Centrul de Consumatori din Hamburg.
Citește și: De ce vor continua să se scumpească alimentele în 2023: Riscuri meteo, cerere mare, sete de profit
De exemplu, dacă o cutie de spanac cremă conține doar 67 la sută spanac în loc de 88 la sută în ambalaj și se adaugă apă în schimb, acest lucru duce la economii semnificative de costuri, deoarece spanacul este un ingredient scump.
Modificări similare pot fi observate și la margarină. În loc de 80% grăsime prescrisă, o marcă binecunoscută conține doar 60% grăsime și în schimb mai multă apă. Aceste modificări marginale pot adăuga până la mii de tone de producție anuală. Valoarea exactă a economiilor este dificil de estimat, dar poate fi semnificativă.
Cumprător Foto: Profimedia Images - rol ilustrativ