Ce trucuri fac unii producători pentru a menține prețurile scăzute. Cumpărătorii nu observă imediat

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 18.10.2023 - 18:47
Cumpărătorii trebuie să verifice produsele Foto: Profimedia Images- rol ilustrativ
Cumpărătorii trebuie să verifice produsele Foto: Profimedia Images- rol ilustrativ

Prețurile la produsele alimentare sunt în creștere pe măsură ce se măresc costurile de producție. Cu toate acestea, unele guverne solicită producătorilor și comercianților să mențină prețuri plafonate pentru protecția populației vulnerabile. Unii producători nu ”joacă” corect.

SHARE

Că producătorii de alimente reduc în mod constant dimensiunile ambalajelor produselor lor. Dar susținătorii consumatorilor avertizează acum asupra unui nou fenomen.

Consumatorii ar putea fi brusc pregătiți pentru o surpriză neplăcută: produsele lor preferate, fie că este vorba de ciocolată, înghețată sau margarină, ar putea avea brusc o rețetă înrăutățită fără ca aceasta să fie evidentă la prima vedere. 

Calitate mai proastă la același preț: trucurile producătorilor germani de alimente

Acest fenomen, numit „skimpflation”, reprezintă o provocare la cumpărături.
 
Pentru a observa astfel de schimbări, clienții ar trebui să compare tipul mic al listei de ingrediente de pe un pachet vechi cu cel al unuia nou - sarcină care este adesea imposibilă, scrie chip.de.
 
Termenul „skimpflation” este alcătuit din cuvintele englezești „skimp” (a zbura sau economisi) și „inflație” (creștere de preț). 
 
Deși impactul financiar nu poate fi cuantificat cu precizie, producătorii sunt susceptibili să obțină economii semnificative prin astfel de modificări de rețetă, potrivit Armin Valet de la Centrul de Consumatori din Hamburg.
 
 
De exemplu, dacă o cutie de spanac cremă conține doar 67 la sută spanac în loc de 88 la sută în ambalaj și se adaugă apă în schimb, acest lucru duce la economii semnificative de costuri, deoarece spanacul este un ingredient scump.
 
Modificări similare pot fi observate și la margarină. În loc de 80% grăsime prescrisă, o marcă binecunoscută conține doar 60% grăsime și în schimb mai multă apă. Aceste modificări marginale pot adăuga până la mii de tone de producție anuală. Valoarea exactă a economiilor este dificil de estimat, dar poate fi semnificativă.
 
Cumprător Foto: Profimedia Images - rol ilustrativ 

„Skimpflation”: Calitatea mai slabă a alimentelor are un impact asupra sănătății

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te