Pepsi este una dintre cele mai populare băuturi răcoritoare din lume, alături de Coca Cola. În timp ce a doua va fi din ce în ce mai scumpă, prima va rămâne la preț. Cel puțin așa a anunțat la începutul acestei primăveri.
Cu toate acestea, Pepsi a anunțat rezultate financiare peste estimările experților.
Cât costă un Pepsi în România și magazinele din Europa. Diferențele sunt vizibile
Sucul Pepsi Cola a rămas una dintre băuturile carbogazoase pereferate în rândul românilor.
Am comparat prețurile Pepsi din România cu cel practicat în alte state europene.
În România, Pepsi Cola se vinde cu aproximativ 3,78 lei/ L (0,77€/L)
În Franța, Pepsi Cola costă aproximativ 1,31 € / L
În Italia, Pepsi Cola costă aproximativ 0,95 € / L
În Spania, Pepsi costă aproximativ 2,56 €/l
Prețurile pot varia în funcție de ofertele supermarketurilor și de cantitatea vândută.
Pepsi va fi pe profit mai mare decât estimările
În luna aprilie, PepsiCo Inc (PEP. O) a anunțat că și-a majorat previziunile anuale după ce creșterile de prețuri întreprinse pentru a compensa costurile mai mari, iar cererea constantă a ajutat gigantul de băuturi răcoritoare și gustări să depășească rezultatele din primul trimestru.
Citește și: Cât costă o Coca Cola la magazinele din Europa față de România. Diferențe de preț sunt uriașe
Rezultatele au indicat un consumator rezilient și au urmat performanțe trimestriale similare ale rivalei Coca-Cola (KO). N) și Nestle (NESN. S). Acțiunile PepsiCo au crescut cu 2% la începutul tranzacționării.
Prețurile medii au sărit cu 16% în primul trimestru, a precizat PepsiCo, în timp ce volumul organic a scăzut cu 2%, scrie Reuters.
Companiile globale de bunuri de larg consum au crescut prețurile după pandemie pentru a face față saltului costurilor materiilor prime, forței de muncă și transportului maritim.
"Nu ne așteptăm ca prețurile materiilor prime să scadă pentru noi, doar rata inflației va deveni un pic mai ușoară pe parcursul anului", a declarat directorul financiar Hugh Johnston pentru Reuters.
Între timp, producătorul Frito-Lay intenționează, de asemenea, să crească prețurile în unele regiuni, spre deosebire de decizia sa de la începutul acestui an de a lua o pauză.
Citește și: Coca-Cola, Pepsi și Nestle în topul companiilor care poluează cu plastic
Majoritatea prețurilor sunt în vigoare, dar "există unele piețe, piețe extrem de inflaționiste din întreaga lume, unde ar putea fi necesar să luăm prețuri suplimentare", a declarat CEO-ul Ramon Laguarta într-un apel privind câștigurile.
PepsiCo se așteaptă ca veniturile organice din 2023 să crească cu 8%, comparativ cu prognoza anterioară de creștere de 6%. Câștigurile anuale de bază pe acțiune au fost revizuite la 7,27 USD, comparativ cu 7,20 USD anterior.