Care e altă companie ce vrea să dea în judecată România? Pentru ce sumă? Legătura cu RCA. A fost, în anii trecuţi, unul dintre cele mai mari falimente din piaţa Asigurărilor şi are legătură directă cu scumpirea RCA.
Printre alte, Eurohold, proprietara firmei Euroins, acuză aşa-zisa implicare a preşedintelui Klaus Iohannis. Afirmaţiile sale ar fi "complet lipsite de temei, manipulatoare, iresponsabile şi dăunătoare".
Care e altă companie ce vrea să dea în judecată România? Pentru ce sumă? Legătura cu RCA
Totul ar avea loc, afirmă bulgarii, "ca urmare a interpelării preşedintelui României, de către europarlamentari, în plenul Parlamentului European de la Strasbourg, în legătură cu revocarea licenţei de operare a Euroins România".
Eurohold susţine că "este foarte neobişnuit ca un preşedinte al unei ţări să comenteze în mod părtinitor, în confruntarea juridică dintre o autoritate de reglementare a pieţei şi o companie privată, în loc să se abţină de la orice comentariu care ar putea influenţa Justiţia".
Afirmaţiile grupului bulgar de afaceri sunt discutabile. Conform Constituţiei României, şeful statului are posibilitatea să se exprime pe teme de interes naţional.
Citeşte şi: Ce se întâmplă cu polițele Euroins după 8 septembrie. Creșterea RCA, amânată pentru luna decembrie
"Ar fi putut să răspundă 'nu comentez', dar în schimb a continuat să incrimineze compania ca fiind vinovată, deşi procesul nici nu a început", se mai spune în comunicat.
Reprezentanţii Eurohold susţin că "nicio instanţă din România nu s-a pronunţat încă asupra legalităţii deciziei autorităţii române de reglementare, de a retrage licenţa Euroins România".
Da, însă şeful statului poate legitim să se exprime public, într-un caz care a influenţat piaţa RCA, după falimentele succesive ale Astra Asigurări, Carpatica Asig şi City Insurance.
Citeşte şi: FOTO A adormit la volan și a făcut praf 7 mașini parcate. Păgubiții, disperați. RCA-ul e la Euroins
Autoritatea Română de Supraveghere Financiară (ASF) a revocat licenţa Euroins România la 17 martie 2023.
Euroins practica în România, pe RCA, tarife foarte mici, aşa că nu a reuşit să strângă banii necesari, din primele de asigurare practicate, pentru dezdăunările pe care trebuia să le facă, la producerea accidentelor, către service-urile auto.
Nu este prima companie de asigurări care trece prin această situaţie. Înainte, a mai fost la fel, din aceleaşi cauze, şi City Insurance.
Ce s-a întâmplat acum
Doi eurodeputaţi, din Germania şi Irlanda au ridicat în Parlamentul European, în cadrul dezbaterii cu preşedintele român Klaus Iohannis, problema falimentului Euroins.
De asemenea, a modului în care a acţionat în acest caz Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), solicitându-i şefului statului să fie de acord cu o evaluare independentă a Comisiei Europene asupra situaţiei.
Citeşte şi: Tarifele RCA rămân aproape ca acum. Care este diferenţa
Falimentul Euroins a provocat un seism pe subpiaţa RCA. Dacă până la el primele de asigurare erau foarte ieftine, după acesta ele au explodat, aşa că Guvernul a decis să stabilească diferite măsuri de calmare a creşterilor.
În decembrie, Guvernul a îngheţat pentru încă 6 luni prețurile la RCA, la nivelul tarifelor de primă practicate de către fiecare asigurător care emite poliţe RCA.
Reperul este data de 28 februarie 2023. Executivul motivează că există o situație de criză, conform definițiilor legale.