Astfel, aproape 85% sunt de părere că în contextul actual ar trebui cumpărate în primul rând produse româneşti, în sprijinul business-urile locale. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre respondenţi spun că, de la izbucnirea pandemiei, preferă să cumpere mai mult produse româneşti, arată datele unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.
Totuşi, doi din zece afirmă că nu şi-au propus să aleagă cu precădere produse româneşti de la raft, iar tot atâţia spun că nu acordă atenţie provenienţei produselor pe care le cumpără, optând în continuare pentru aceleaşi branduri pe care le puneau în coş şi înainte de pandemie.
Schimbarea de comportament vine în contextul în care aproape 54% consideră că firmele cu capital românesc au fost mai afectate de efectele pandemiei decât firmele străine.
Doar puţin peste un sfert dintre respondenţi consideră că o companie românească ar reprezenta un loc de muncă mai sigur decât o companie străină în această perioadă, în timp ce 38% afirmă că nu ştiu unde ar mai putea găsi un loc de muncă pe care să-l considere sigur în contextul actual.