Direcția Generalã Antifraudã Fiscalã reamintește și firmelor de curierat cã au obligația legalã a verificãrii identitãții reale a vânzãtorilor cu care încheie contracte pentru livrarea mãrfurilor.
ANAF mai spune că toate persoanele și firmele care au avut venituri din vânzãri online pot accesa facilitãțile fiscale privind plata obligațiilor bugetare.
Conform ANAF, de la începutul operațiunii ”Mercur”, inspectorii ANAF au verificat clienți ai firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrãri cu plata ”ramburs”, fãrã plata obligațiilor fiscale aferente, atât persoane fizice care au vândut online en-detail produse achiziționate angro, cât și persoane juridice care au achiziționat intracomunitar sau au importat bunuri, pentru care s-au emis bonuri fiscale sau facturi cu valori subevaluate cãtre cumpãrãtori a cãror identitate este dificil de verificat, apoi le-au comercializat prin intermediul platformelor online cu livrare direct cãtre cumpãrãtori.
Astfel, spune ANAF, în perioada 1 septembrie – 06 noiembrie, inspectorii ANAF-Antifraudã au finalizat verificările la 233 contribuabili care au efectuat comerț electronic, fiind identificate abateri pentru sancționarea cãrora au dispus amenzi și confiscãri în valoare totalã de 608.157 lei. De asemenea, au fost calculate impozite și taxe datorate în valoare totalã de 15,7 milioane lei, iar pentru asigurarea recuperãrii creanțelor au fost instituite mãsuri asigurãtorii în valoare totalã de 7,63 milioane lei.
Astfel, spune ANAF, în perioada 1 septembrie – 06 noiembrie, inspectorii ANAF-Antifraudã au finalizat verificările la 233 contribuabili care au efectuat comerț electronic, fiind identificate abateri pentru sancționarea cãrora au dispus amenzi și confiscãri în valoare totalã de 608.157 lei. De asemenea, au fost calculate impozite și taxe datorate în valoare totalã de 15,7 milioane lei, iar pentru asigurarea recuperãrii creanțelor au fost instituite mãsuri asigurãtorii în valoare totalã de 7,63 milioane lei.