Alertă majoră. Ordonanţa Trenuleţ va produce falimente, va duce firmele în economia neagră. Dacă firmele din Industria alimentară și Agricultură atrag atenția că există riscul să fie scoase din piață de concurenții din afară, la Construcții pericolul este la fel de mare.
Multe societăți, spun actanţii din mediul de business, vor da faliment, în timp ce altele vor fi nevoite să lucreze la gri sau la negru, anunță specialiștii.
Alertă majoră. Ordonanţa Trenuleţ va produce falimente, va duce firmele în economia neagră
În același timp, cota de muncitori străini nou-admiși pe piață urmează să fie menținută la 100.000, așa cum a fost și pentru 2024, iar așa cum bine se știe o mare parte dintre ei lucrează în Construcții.
Jucătorii din piață susțin că la stabilirea contingentului de muncitori străini trebuie ținut cont de faptul că există investiții importante în sector, în primul rând autostrăzile, și este nevoie de forță de muncă.
Citeşte şi: Un sector economic românesc este în dificultate. Urmează falimente. Câţi salariaţi sunt în pericol?
În plus, multe companii și-au stabilit planul de afaceri pentru 2025 luând în considerare aceste facilități fiscale, în contextul în care de anul viitor se majorează și salariul minim. Acum, toate planurile lor pentru 2025 sunt date peste cap.
Reprezentanții firmelor care lucrează în sectorul construcțiilor consideră că eliminarea facilităților fiscale nu va aduce mai mulți bani la buget, ci dimpotrivă. Iar realitatea a demonstrat-o, susțin ei.
Citeşte şi: Unul dintre cei mai renumiți constructori auto, în pragul falimentului. Dă afară 9.000 oameni
”O să se vadă, o să fie nebunie, multe firme vor da faliment, iar altele or să treacă la gri sau la negru.
Guvernanții vor pierde cu chestiunea aceasta, cu facilitățile fiscale, în sensul că s-a demonstrat și, de altfel, chiar noi am demonstrat de-a lungul timpului, că facilitățile fiscale aduc mai mulți bani la buget, decât neacordarea lor”, a declarat pentru Termene.ro Liviu Atomulesei, președintele Patronatului Drumarilor din România.