„Casele self pay nu înlocuiesc alte metode de plată, inclusiv casieriile umane, ci reprezintă o metodă alternativă de plată”, este concluzia specialiștilor invitați să participe miercuri, 8 martie, la cea de-a doua ediție a #2023 Newsweek Retail Summit.
Moderatorul evenimentului, Sabin Orcan, director general al Newsweek România, a întrebat dacă introducerea caselor self pay de către retaileri va duce la disponibilizarea forței de muncă și cum se vor adapta clienții mai în vârstă, „cei care nu sunt obișnuiți să folosească nici un touch screen și nici măcar cardul.”
#2023 Newsweek Retail Summit: „Casele self pay nu înlocuiesc oamenii. Sunt o alternativă de plată”
Mario Crețu, Corporate Affairs Director la Carrefour România, a precizat de la bun început că nu vrea să intre „într-o discuție care ține de decizia unui coleg de-ai noștri din retail (Auchan- n.red.)”.
„Noi, ca retaileri, ne dorim să le oferim clienților noștri toate condițiile optime ca ei să cumpere de la noi. Fie că o fac utilizând niște case self pay, fie că o fac scanându-și singuri produsele.
În măsura în care un retailer sau altul decide să pună mai multe case de self pay sau să lucreze mai mult cu zona de casierie umană este o decizie pur comercială a retailerului respectiv, uneori venită în urma unor sugestii din partea clienților.
Unii doresc să le scaneze cineva produsele, mulți doresc să-și scaneze singuri produsele”, a spus Mario Crețu, în cadrul #2023 Newsweek Retail Summit.
Întrebat care a fost reacția clienților când Carrefour a introdus sistemul self pay, el a subliniat că „zona de retail este o zonă vie, sunt zone care evoluează de la zi la zi.”
„În retail, nu doar în cazul Carrefour, dar și al celorlalți colegi, avem modalități de plată din ce în ce mai moderne.
Avem și un sistem prin care poți scana produsele cu telefonul când mergi printre rafturi și apoi să plătești la ieșire tot cu telefonul. Deci nu mai este nevoie nici măcar de casă self pay, pentru că asta ne cere clientul. Pur și simplu ne adaptăm unor noi tendințe de a cumpăra produse.
Clienții noștri vor avea posibilitatea în toate magazinele noastre să utilizeze toate metodele de scanare, fie singuri, fie cu ajutorul unor casieri, fie cu ajutorul telefonului, fie își pot comanda de acasă prin platforma noastră Bringo, de exemplu, produsele pe care le doresc.
Pur și simplu clienții au la dispoziție toate facilitățile”, a punctat Mario Crețu.
La rândul său, Maria Maxim, președinte al Asociației Retailerilor pentru Mediu, a explicat că feedback-ul clienților referitor la casele self pay „nu a fost unul negativ, ba din contră.”
Citește și: Newsweek RETAIL SUMMIT: Tendințele de consum în anul 2023
„Toată această zonă în care clientul poate să plătească cu ajutorul acestui echipament, avem colegi, avem salariați, care sunt aproape, care consiliază, care efectiv pot să vină imediat în sprijinul clienților care aleg o asemenea metodă de plată.
Nu există întârziere, ba din contră este tocmai cu scopul de a acorda o facilitate de plată alternativă în așa fel încât clientul să iasă cu o experiență cât mai frumoasă din magazin.
Citește și: Rabla 2023: Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere de la stat
Nu discutăm că aceste case de marcat ar înlocui alte metode de plată, la momentul acesta”, a punctat ea.
Potrivit Mariei Maxim, „ar fi păcat ca noi, românii, care suntem vestiți pentru procese de digitalizare, care avem mulți specialiști IT, să stagnăm la un anumit moment în timp, în condițiile în care există aceste oportunități pe care le punem la îndemâna clienților noștri.”