Când era vorba despre premiere sau spectacole care angrenau sume foarte mari de bani, la fel ca la ONRI, şi în cei aprope doi ani de interimat la Bucureşti, Beatrice Rancea se pare că mergea după principiul „lasă că rezolv eu cu ministerul“.
În 2017, ONB, prin semnătura lui Beatrice Rancea a solicitat Ministerului Culturii de 10 ori suplimentarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Şi ministerul a dat. A suplimentat bugetul iniţial aprobat cu 6.106.000 lei.
Cel puţin aparent, Beatrice Rancea a dat dovada unui manager care se zbate pentru instituţia sa, în condiţiile în care domeniul culturii era, şi încă este, subfinanţat.
Cu toate acestea, atât după auditul realizat de Ministerul Culturii în 2018, cât şi de după verificările făcute de CCPM, s-a constat că, în 2017, „au existat angajamente legale şi încheiate şi înregistrate în evidenţele ONB, fără acoperire bugetară, în valoare de 959.201,24 lei“.
Din această sumă, în jur de 260.000 de lei reprezintă facturi neonorate către diferiţi furnizori, iar aproximativ 700.000 de lei contracte de colaborare pe drepturi de autor neplătite.