Victorie uriașă pentru România în fața UE. Ce nu mai sunt obligați șoferii să facă?

DE Florentina Enache | Actualizat: 04.10.2024 - 14:42
Victorie uriașă pentru România în fața UE. Ce nu mai sunt obligați să facă șoferii? - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Victorie uriașă pentru România în fața UE. Ce nu mai sunt obligați să facă șoferii? - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Victorie uriașă pentru România în fața UE. Ce nu mai sunt obligați șoferii să facă?

SHARE

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a dat câștig de cauză României, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operațional din statul membru de stabilire, informează Ministerul Afacerilor Externe (MAE).

Această hotărâre este definitivă, mai transmite MAE.

Victorie uriașă pentru România în fața UE. Ce nu mai sunt obligați șoferii să facă?

Pachetul Mobilitate I este alcătuit din 3 acte legislative, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 31 iulie 2020:

- Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor;

- Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluțiile sectorului transportului rutier;

- Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European și a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012, mai transmite MAE.

„Salut decizia de astăzi a instanţei europene. După o perioadă destul de lungă în care transportatorii au resimţit efectele negative ale pachetului Mobilitate I, eforturile echipei comune ale MTI şi MAE au fost încununate de succes prin admiterea acţiunii în anulare a României la CJUE, iar prin decizia de astăzi a instanţei a fost anulată prevederea privind întoarcerea vehiculului la sediu în opt săptămâni. Mulţumesc tuturor pentru încredere şi susţinere", a declarat, în comunicat, Sorin Grindeanu, ministrul de resort.

Inițierea cauzei C-547/20 face parte din demersurile realizate de România în vederea anulării unor prevederi din Pachetul Mobilitate I considerate ca având implicații negative asupra pieței interne și a competitivității transportului de mărfuri în UE.

Reprezentarea juridică a statului român în acest dosar a fost asigurată de Agentul Guvernamental pentru Curtea de Justiție a Uniunii Europene, sprijinit de juriști ai Serviciului Contencios UE din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. 

Hotărârea pronunțată astăzi este rezultatul eforturilor susținute, dar și al bunei colaborări dintre Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerul Muncii și Securității Sociale și Consiliul Concurenței. Această hotărâre este definitivă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te