Un pilot explică de ce s-a întors din drum cursa aeriană București-Oradea. Ce a pățit motorul?

DE Valentin Bolocan | Actualizat: 04.03.2025 - 15:30
Un pilot explică de ce s-a întors din drum cursa aeriană București-Oradea - Foto:  Hi Sky /Facebook
Un pilot explică de ce s-a întors din drum cursa aeriană București-Oradea - Foto: Hi Sky /Facebook

Cursa companiei low cost Hi Sky de luni seară pe ruta Otopeni-Oradea efectuată cu avionul Airbus 321-223 înmatriculat YR-BEE a fost nevoită să se întoarcă imediat după decolare ca urmare a unor probleme tehnice la motorul stâng al aeronavei.

SHARE

Cursa companiei low cost Hi Sky de luni seară pe ruta Otopeni-Oradea efectuată cu avionul Airbus 321-223 înmatriculat YR-BEE a fost nevoită să se întoarcă imediat după decolare ca urmare a unor probleme tehnice la motorul stâng al aeronavei.

Un pilot explică de ce s-a întors din drum cursa aeriană București-Oradea

Conform pilotului Cezar Osiceanu, din cauza naturii și efectelor defectului respectiv, piloții au de marcat starea de urgență imediată și au revenit la aterizare pe Aeroportul Otopeni.

“Nu s-au înregistrat victime sau răniți în urma incidentului, iar în prezent cazul se afla în cercetarea unei comisii a Autorității de Investigare și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile AIAS

Traiectoria avionului după decolare este redată de mai multe site-uri de profil în mod identic și indică un zbor stabilizat și dirijat de către operatorii ROMATSA.

Citește și: Accidentul aviatic din Toronto: Delta anunță că va oferi despăgubiri. Ce sume primesc pasagerii

Avionul este fabricat în anul 2014, are o configurație de 180 de locuri în clasa economic și este echipat cu 2 motoare IAE V2527-A5.

Motorul stâng este crucial

Motoarele IAE V2527-A5 sunt produse în cooperare de către multinaționala International Aero Engines. IAE din care fac parte englezii de la Rolls Royce și americanii de la Pratt&Whitney.

Citește și: VIDEO Accident aviatic în Canada. Un avion cu 80 de pasageri s-a răsturnat pe aeroportul din Toronto

Aceste motoare sunt de o generație mai veche decât cele ce echipează avioanele Airbus NEO din familia 320 și produse de către Pratt & Whitney și care sunt supuse unor controale suplimentare de circa un an de zile ca urmare a descoperiri unor urme de șpan în ulei.

Din primele informații neoficiale ar putea fi cazul unei cedări de motor sau al unui incendiu la motor. În astfel de situații sistemul de tip ECAM afișează la bordul tuturor avioanelor Airbus indiferent de tip și model, manevrele exacte ce trebuiesc urmate și executate de către piloți în vederea scurtării timpului necesar intervenției și a creșterii siguranței în astfel de situații”, spune pilotul.

Cezar Osiceanu mai susține că motorul stâng este considerat a fi motorul critic și necesită o atenție suplimentară din partea echipajului.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te