Un buchet de flori a costat mii de lei de 8 martie, la Iași. „Secretele” de milioane ale pieţei

DE Alin Crișan | 11.03.2024 - 21:48
Un buchet de flori a costat mii de lei de 8 martie, la Iași. „Secretele” de milioane ale pieţei - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ
Un buchet de flori a costat mii de lei de 8 martie, la Iași. „Secretele” de milioane ale pieţei - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ

Un buchet de flori a costat mii de lei de 8 martie, la Iași. Iată ce profit a făcut o florărie în perioada 1-8 martie.

SHARE

De 8 Martie, nu doar femeile au zâmbit, ci şi florarii, care au primit comenzi din toate direcţiile, mai ales din mediul online.

Un buchet de flori a costat mii de lei de 8 martie. „Secretele” de milioane ale pieţei 

Numai la Iaşi, o singură florărie a vândut, într-o zi, cât într-o lună, numărul clienţilor fiind şi de 200 de ori mai mare. Profitul a fost pe măsură. 

Doar în perioada 1-8 martie vorbim de încasări de peste 100.000 de lei, după ne cum ne dezvăluie patronul unei florării. Comercianţii stradali nu au fost însă de aceeaşi părere.

Din contră, s-au plâns că vânzările le-au mers atât de prost încât ei sunt nevoiţi acum să vândă florile sub preţul de achiziţie din depozite.

Majoritatea buchetelor online, între 200 şi 300 lei

Florăriile online au adus multe zâmbete de 8 Martie, dar şi încasări uluitoare. O singură florărie din Iaşi a reuşit să vândă, doar într-o zi, cât într-o lună!

Numai pe internet, de Ziua Internaţională a Femeii, a preluat 200 de comenzi pentru livrări la domiciliu, iar preţul mediu al unui buchet de flori cumpărat a fost între 200 şi 300 de lei. Au fost însă şi clienţi mai generoşi, care au scos din buzunare şi peste 2.000 de lei pentru aranjamente mai speciale.

Cele mai căutate flori au fost cele de primăvară, ca frezia, laleaua sau liliacul, care şi-au găsit loc în mai toate buchetele. Comenzile au mers bine inclusiv în florăriile clasice şi nu doar de 8 Martie, ci şi a doua zi.

În Florăria Rosalia de exemplu, din Podul de Fier, sâmbătă dimineaţa era o forfotă continuă. Fie ei şi patroni, florarii munceau de zor, cot la cot cu angajaţii.

Aici am găsit-o şi pe Adina Dăncianu, o femeie de afaceri care administrează două magazine în mediul online şi o florărie clasică, în care am şi întâlnit-o.

Prima florărie online, acum 13 ani

Adina Dăncianu a intrat în afaceri în urmă cu 13 ani, când şi-a deschis prima florărie online. Din pasiune pentru flori, spune ea. O pasiune în care a investit bani după 20 de ani în câmpul muncii, ca inginer electronist. 

Îşi aminteşte un început greu, cu multe calcule şi puţine vânzări care nu acopereau nici chiria, dar, în timp, afacerea a înflorit. S-a extins şi în offline, cu un atelier, aşa cum îi place Adinei să-i spună.

“Am pornit cu bani foarte puţini. Foarte greu am crescut, nu a fost uşor! Am avut o pasiune pentru flori şi mi-am deschis florăria online. M-am gândit şi la familie, am vrut să-i las ceva (...)

La început, când mi-am făcut planul de afaceri şi am văzut câte buchete trebuie să vând ca să-mi scot chiria şi un salariat, m-am speriat!

Acum, scot pentru şase salariaţi, pentru TVA, pentru chirie, pentru toate cheltuielile. Vând mult! “, ne mărturiseşte Adina Dăncianu, fondatoarea Florăriei Rosalia, dar şi a celor două magazine online de flori, pe care le administrează în Iaşi.

Citește mai multe pe Ziarul de Iași.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te