Tuneluri pentru pasageri de milioane €, nefolosite pentru că Aeroportul Iași nu poate face angajări

DE Catinca Doboș | Actualizat: 24.04.2024 - 11:57
Tuneluri pentru pasageri de milioane €, nefolosite pentru că Aeroportul Iași nu poate face angajări. Foto: Aeroportul Iași Facebook
Tuneluri pentru pasageri de milioane €, nefolosite pentru că Aeroportul Iași nu poate face angajări. Foto: Aeroportul Iași Facebook

Cele 3 aviobridge-uri din terminalul T4 al Aeroportului Internațional Iași nu pot fi folosite din cauza legii austerității. Aeroportul din Iași nu dispune de personal calificat pentru manipularea aviobridge-urilor, care ar trebui să conducă pasagerii din terminal, în avion.

SHARE

Cele 3 aviobridge-uri din terminalul T4 al Aeroportului Internațional Iași nu pot fi folosite din cauza legii austerității. Înghețarea angajărilor la stat face imposibilă manipularea aviobridge-urilor de personal calificat, care în acest moment nu se află în subordinea aeroportului. Investiția de la Iași a ajuns la suma de aproape 90.000.000 de euro.

Terminalul T4 al Aeroportului Internațional Iași a fost inaugurat în ianuarie, iar prima cursă pe noul terminal a avut loc la sfârșitul lunii martie.

Citește și: Momentul intrării României în Schengen a fost marcat printr-o expoziție de artă pe Aeroportul Iași

Printre modernizările de la T4 se numără și investiția în 3 aviobridge-uri pentru îmbarcarea pasagerilor, din terminal, în avion, care au ajuns la Iași pe 15 august 2023, dar care nu pot fi operate din cauza lipsei de personal, relatează BZI.

Aviobridge-urile de la Iași nu pot fi folosite din cauza legii austerității

Nici până acum nu au fost folosite cele 3 aviobridge-uri care să-i conducă pe pasageri din terminal, în avion. 

Motivul pentru care nu pot fi folosite noile dotări este lipsa personalului, iar aeroportul din Iași se află în imposibilitatea de a face angăjări din cauza legii austerității, prin care s-au înghețat angajările la stat, în afară de domeniul educației și al sănătății, spune sursa citată.

Citește și: Aeroportul din România care are cea mai scumpă parcare. E dublu față de Otopeni

Deși se vehiculează faptul că folosirea aviobridge-urilor depinde de companiile aeriene, contra cost, Romeo Vatră, directorul aeroportului din Iași, a transmis pentru BZI, că problema este lipsa personalului.

Aviobridge-urile vor fi date companiilor aeriene pentru a fi folosite de către personalul specializat al operatorilor de zboruri. Momentan, aviobridge-urile sunt folosite doar pentru preîmbarcare.

Atâta timp cât angajările la stat vor fi înghețate, aeroportul nu va putea să facă rost de personal calificat pentru manipularea aviobridge-urilor.

Terminalul T4 a costat aproape 90.000.000 de euro

Costul proiectului terminalului nou de la Iași a ajuns la suma de aproximativ 90 milioane de euro, adică peste 447 de milioane de lei, valoarea eligibilă fiind de peste 303 milioane de lei.

Din această sumă, 85 la sută reprezintă contribuția de la Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 15 la sută este cea de la bugetul de stat. Restul sumei, în jur de 90 de milioane de lei, a fost alocat din bugetul aeroportului, conform surselor citate. 

Citește și: VIDEO Care este marele aeroport european pe care s-au ciocnit recent două avioane

Terminalul T4 este al doilea ca mărime din țară, după cel de la Otopeni și operează toate zbourile Schengen. Acesta dispune de 12 sisteme de self check-in, 20 de birouri de check-in și 14 porți de îmbarcare.

Din cauza legii austerității, foarte multe instituții și proiecte au fost afectate la nivel național. Deși o parte din bugetul pentru T4 a fost investită de către stat, noile reglementări bugetare au făcut angajarea de personal nou specializat imposibilă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te