Telekom își sfidează clienții: scoate programe, mărește tarifele și dă răspunsuri în doi peri

DE Mihai Duță | Actualizat: 03.02.2020 - 15:11

La începutul anului, clienții Telekom s-au trezit fără programele Eurosport și Discovery în grilă, dar și în imposibilitatea de a renunța la contract fără plata despăgubirilor, chiar dacă grila suferise modificări majore. Apoi s-au scumpit abonamentele.

SHARE

Telekom a anunțat că va înlocui  Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel, TLC, Travel Channel, Animal Planet, Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery Showcase, DTX, Food Network, plus variantele lor HD cu alte programe, dar fără a da posibilitatea clienților să spună dacă sunt sau nu de acord cu acest lucru.

Telekom spune că a făcut un sondaj la care au luat parte 800 de clienți, însă compania a refuzat să ne spună numele casei de sondaj, întrebările exacte și să ne dea date de spre eșantionul care a participat (vârstă, sex, urban, extra-urban).

La întrebarea Newsweek România referitoare la miile de comentarii negative de pe pagina de facebook Telekom România, oficialii companiei ne-au trimis un răspuns standard pe care l-au folosit la mai multe întrebări, arătând astfel că nu au niciun fel de respect pentru clienți.

La întrebarea nostră privind accesul clienților Telekom la competițiile sportive transmise în exclusivitate pe canalele Eurosport (ex. Premier League, cel mai urmărit campionat de fotbal din lume, turneele de tenis de Grand Slem și Jocurile Olimpice de Vară de la Tokyo), TLC, Discovery, oficialii companiei ne-au răspuns că au înlocuit aceste programe cu altele care oferă alte competiții, dar și cu un canal care oferă telenovele turcești.

Mai mult, pe 3 ianuarie primeam asigurări că tarifele nu de vor majora, în condițiile în care, Telekom are oricum cele mai mari tarife de pe piață în momentul de față.

„Telekom nu va crește prețurile pentru abonamentele TV, în urmă modificărilor din grila de programe. Dacă nouă grilă nu corespunde cerințelor unora dintre clienții noștri, aceștia pot alege să rezilieze contractul, conform termenilor legali menționați în contract”, este răspunsul oficial al Telekom la solicitarea Newsweek România diin data de 3 ianuarie 2020. Trei săptămâni mai târziu, Telekom anunța majorarea tarifelor.

La 23 ianuarie, Compania Telekom anunță o scumpire a abonamentelor sale, pentru clienți rezidențiali, începând cu 1 martie. Astfel, prețul pentru fiecare serviciu fix (internet, TV și voce) și pentru fiecare abonament mobil va fi majorat cu 2 lei (TVA inclus), adică 0,42 de euro (TVA inclus). Compania a mai trecut printr-o astfel de scumpire în urmă cu mai puțin de un an. În 15 aprilie 2019, Telekom a crescut prețul la abonamente tot cu 2 lei

De menționat este și faptul că Telekom are ca acționar și statul român cu 45,99 % pentru operațunile fixe, prin Ministerul pentru Societatea Informațională, insituție care ar putea să ia, totui, niște măsuri.

Citește și:

De ce îți calculează Telekom factura la un curs valutar mai mare ca al BNR

 

Răspunsurile Telekom primite pe 3 ianuarie la solicitarea Newsweek România

Newsweek România: Câți abonați la serviciile TV are în acest moment Telekom România?

Telekom: Conform indicatorilor de performanță pentru trimestrul al treilea 2019, baza de clienți a Telekom România numără 1,35 milioane de utilizatori pentru servicii TV.

Ați apelat la o instituție specializată în realizarea sondajelor pentru a decide ce programe scoateți din grilă?

Telekom România a apelat la o companie independența specializată în cercetare de piață pentru a realiza, pe parcursul lunii noiembrie, un studiu pentru testarea preferințelor de consum TV, pe un eșantion reprezentativ de 800 de clienți, abonați ai pachetelor TV M și TV L.

De asemenea, în intervalul ianuarie-noiembrie 2019 am analizat cu atenție tendințele de vizionare a canalelor TV, pentru a află ce își doresc românii. Spre exemplu, pe segmentul IPTV, majoritatea canalelor Discovery, precum și Eurosport, au înregistrat o scăderea a numărului de telespectatori, la nivel național, comparativ cu începutul anului: 20% pentru canalele Discovery și 22% pentru canalele Eurosport. Statisticile ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor), din același interval, arată și ele o scădere a audiențelor pentru toate canalele Discovery, cu excepția TLC: Discovery Channel (-17,86%), Animal Planet (-12,50%), Eurosport 1 (-3,45%) și Eurosport 2 (-45,38%).

În urmă feedback-ului clienților noștri și a rezultatelor sondajelor, am decis să le oferim acestora ceea ce își doresc în ceea ce privește grilă de canale TV – documentarea noi, competiții sportive, filme și canale de știri. Am decis să le oferim clienților unele dintre cele mai dorite și populare canale, fără a crește prețurile abonamentelor.

Care au fost criteriile de alegere a celor 800 de persoane intervievate?

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 800 de persoane din rândul abonaților TV L și TV M.

Care este structura pe vârste, studii și domicilu a celor 800 de persoane?

Pentru a acoperi un spectru de preferințe cât mai larg, cei 800 de clienți intervievați sunt persoane majore și au fost selectați din toate categoriile de vârstă. Au fost incluse în sondaj atât persoane cu studii medii, cât și studii superioare, din toate zonele țării, din mediul urban și din mediul rural.

Care au fost întrebările puse celor 800 de persoane?

Întrebările s-au concentrat în jurul conținutului TV preferat de clienții noștri, programele favorite și canalele urmărite. Studiul a arătat că 73% dintre clienţii intervievaţi ar dori să urmărească filme şi seriale celebre, 71% ar fi interesaţi să vizioneze conţinut nou, iar 65% dintre respondenţi ar preferă să urmărească documentare internaţionale premiate.

Credeți că toate comentariile negative de la ultimele postări de pe pagină de facebook „Telekom România”, adică aproximativ 2000 de comentarii, pot fi mai importante decât cele 800 de persoane pe care pretindeți că le-ați intervievat?

Telekom realizează periodic sondaje și studii de piață pentru a le oferi clienților săi conținut TV de calitate, care să răspundă cerințelor acestora și tendințelor în vizionare. Eșantioanele alese sunt reprezentative pentru fiecare sondaj în parte, acoperă toate categoriile de vârstă peste 18 ani și toate zonele geografice. Respectăm dreptul la liberă exprimare al tuturor românilor.

Cum comentați reacția Eurosport în care se spune că, de fapt, nu ați ajuns la o înțelegere din punct de vedere comercial?

În paralel cu sondajele de opinie recurente în rândul clienților noștri, am purtat numeroase negocieri cu Discovery în încercarea de a ajunge la un acord de retransmisie. Condițiile financiare impuse de Discovery au făcut imposibil să ajungem la un acord. Telekom România își păstrează în continuare deschiderea pentru discuții.

Noile canale incluse în grilele Telekom, National Geographic (National Geographic SD şi HD, National Geographic Wild SD şi HD şi National Geographic People) Docubox, Viasat HD (Viasat Explore HD, Viasat Nature HD, Viasat History HD), canalul de lifestyle Travel XP, canalele de sport Fight Box, Look Sport 2 şi Look Sport 3, canalul de ştiri Euronews şi canalul de filme şi seriale Timeless Drama Channel (TDC), prin varietatea conținutului, acoperă nevoia telespectatorilor de a urmări noi show-uri și documentare, programe de lifestyle, competiții sportive îndrăgite, filme și știri despre viață socială, politică, economică și culturală din Europa.

Ce valoare are contractul de preluare a posturilor Discovery/Eurosport? A suferit modificări această valoare în ultima perioadă?

Aceste informații țin de confidențialitatea relației contractuale cu partenerii noștri.

Cum credeți că veți putea asigura clienților transmiterea meciurilor din Premier League, cel mai urmărit campionat de fotbal din lume, a turneelor de tenis de Grand Slem și a Jocurilor Olimpice de Vară de la Tokyo?

Reamintim că în urma unor sondaje realizate în rândul clienților, compania a decis să le ofere acestora ceea ce își doresc în ceea ce privește grilă de canale TV – documentarea noi, competiții sportive, filme și canale de știri.

Pentru a oferi conținutul TV pe care clienții noștri și-l doresc, la prețuri competitive, a trebuit să facem o selecție a canalelor TV. Am decis să le oferim clienților unele dintre cele mai dorite și populare canale, fără a crește prețurile abonamentelor.

Noile grile TV le vor oferi iubitorilor de sport oportunitatea de a urmări cele mai relevante competiţii sportive pentru români, disponibile pe canalele Telekom Sport: UEFA Champions League, UEFA Europa League, LaLiga, Bundesliga, Serie A, Liga 1, Liga 2 şi Cupa României, NBA, Rugby 6 Nations, Liga Campionilor EHF Feminin & Masculin, Campionatele Mondiale de Handbal Feminin & Masculin şi Campionatele Europene de Handbal Feminin & Masculin, plus Cupele de Fotbal ale Germaniei şi Franţei.  Iubitorii de sport vor putea, de asemenea, să aleagă din competiţii de top precum League 1, LaLiga, Bundesliga, dar şi Cincinnati Tennis Open, care vor fi difuzate pe Look Sport 2 şi Look Sport 3, canale disponibile acum şi la Telekom. Seria de canale de sport este completată de canalul FightBox.

Cum veți putea asigura clienților transmiterea programelor Discovery?

Va rugăm să aveți în vedere răspunsurile la întrebările anterioare.

Câte plângeri și cereri de reziliere a contractelor ați primit după anunțul privind scoaterea posturilor Discovery/Eurosport din grilă?

Decizia de a face schimbări în grilele TVM și TVL s-a bazat pe nevoile și dorințele românilor, după ce am analizat cu atenție tendințele de vizionare pentru a află ce își doresc clienții noștri. De asemenea, rezultatele unui sondaj realizat în noiembrie 2019, pe un eșantion reprezentativ de 800 de respondenți în rândul clienților noștri, pentru a testa preferințele TV, ne-au arătat că 73% dintre clienții intervievați ar dori să vizioneze filme și seriale celebre, 71% ar fi interesați să vizioneze conținut TV nou, iar 65% din respondenți ar preferă să urmărească documentare premiate la nivel internațional. Având în vedere că noile canale introduse, prin varietatea conținutului, acoperă nevoia telespectatorilor de a urmări noi programe și documentare, emisiuni de lifestyle, competiții sportive mult așteptate, filme și știri despre realitatea socială, politică, economică și culturală din Uniunea Europeană, credem că clienții noștri vor aprecia noile grile TV și vor urmări conținut de calitate, cu plăcere.

Câți clienți ați luat în calcul că veți pierde?

Decizia de a face schimbări în grilele TVM și TVL s-a bazat pe nevoile și dorințele românilor, după ce am analizat cu atenție tendințele de vizionare pentru a află ce își doresc clienții noștri. De asemenea, rezultatele unui sondaj realizat în noiembrie 2019, pe un eșantion reprezentativ de 800 de respondenți în rândul clienților noștri, pentru a testa preferințele TV, ne-au arătat că 73% dintre clienții intervievați ar dori să vizioneze filme și seriale celebre, 71% ar fi interesați să vizioneze conținut TV nou, iar 65% din respondenți ar prefera să urmărească documentare premiate la nivel internațional. Având în vedere că noile canale introduse, prin varietatea conținutului, acoperă nevoia telespectatorilor de a urmări noi programe și documentare, emisiuni de lifestyle, competiții sportive mult așteptate, filme și știri despre realitatea socială, politică, economică și culturală din Uniunea Europeană, credem că clienții noștri vor aprecia noile grile TV și vor urmări conținut de calitate, cu plăcere.

Cum veți proceda în cazul solicitărilor de reziliere venite din partea clienților care sunt încă în perioada de contract? Având în vedere că renunțați la mai multe posturi importante din grilă, veți mai cere plata despăgubirilor pentru lunile rămase de contract acolo unde este cazul?

Pentru a oferi conținutul TV pe care clienții noștri și-l doresc, la prețuri competitive, a trebuit să facem o selecție a canalelor TV. Am decis să le oferim clienților unele dintre cele mai dorite și populare canale, fără a crește prețurile abonamentelor.

Reamintim că noile canale introduse, prin varietatea conținutului, acoperă nevoia telespectatorilor de a urmări noi programe și documentare, emisiuni de lifestyle, competiții sportive mult așteptate, filme și știri despre realitatea socială, politică, economică și culturală din Uniunea Europeană.

Telekom nu va crește prețurile pentru abonamentele TV, în urmă modificărilor din grila de programe. Dacă nouă grilă nu corespunde cerințelor unora dintre clienții noștri, aceștia pot alege să rezilieze contractul, conform termenilor legali menționați în contract.

Pe 9 ianuarie am revenit pentru câteva precizări, iar răspunsurile au fost tot în doi peri.

Newsweek România: Am dori să nominalizați casa de sondaje la care ați apelat și care au fost, mai exact, întrebările. De asemenea, am dori să ne precizați dacă valoarea contractului de preluare a programelor Eurosport/Discovery a crescut sau nu. Înțelegem faptul că valoarea este confidențială, tocmai de aceea dorim să aflăm dacă aceasta a variat sau nu. Totodată, am înțeles că acei clienți care care vor să renunțe la serviciile Telekom și se află încă sub contract, trebuie să pltească despăgubiri pentru lunile rămase până la încheierea contractului. Este corect?

Telekom: Întrebările s-au concentrat în jurul conținutului TV preferat de clienții noștri, programele favorite și canalele urmărite.

Valoarea și variația valorii sunt subiecte care țin de confidențialitatea relației contractuale.

Dacă nouă grilă nu corespunde cerințelor unora dintre clienții noștri, aceștia pot alege să rezilieze contractul, conform termenilor legali prevăzuți în contract.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te