De la suspendarea tramvaiului 41, viața mea și a altor 7.000 de oameni din Sectorul 6, care iau zilnic acest mijloc de transport în comun ca să meargă spre nordul Capitalei, s-a dat complet peste cap.
În varianta fericită, fac trei ore dus-întors până în Militari, la Lujerului, de la Casa Presei. Alții, mai nefericiți decât mine, care stau mai departe, spre Ghencea, își pot petrece până la cinci ore din viață în autobuzul 641, pus la dispoziție „cu generozitate” de Societatea de Transport București, subordonată primăriței Firea.
„Infernul” lui Dante pare îndemnul potrivit pentru o călătorie cu 641. Sursa: Facebook
O impresie despre cum se circulă în Drumul Taberei. Sursa: Facebook
Alegerea autobuzelor este o artă pe care noi, călătorii, am fost învățați să o deprindem rapid: dacă urci într-unul dintre autobuzele noi, turceștile Otokar, funcționează aerul condiționat și nu te coci ca o sardea până la destinație.
În schimb, dacă nimerești într-un autobuz vechi, Mercedes, primești bonus la călătorie o ședință la saună, la prețul promoțional de 1,3 lei (prețul unui bilet de autobuz în București).
Pentru ca orice călătorie din Piața Presei spre casă, în Sectorul 6, să fie cât mai palpitantă, noi, călătorii nefericiți din 641, vizităm în fiecare seară, din mers, Primăria Sectorului 1, pentru că așa s-au gândit autoritățile publice ale Capitalei să facă traseul autobuzului.
Un 641 încearcă să ajungă în stația de la Lujerului. Foto: Newsweek România
Dacă, pentru dus, se respectă (cel puțin deocamdată) ruta tramvaiului 41 (Bd. Ghencea - Str. Brașov - Str. Lujerului - Pasaj Lujerului - Şos. Virtutii - Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziției), pentru plecarea din Piața Presei, traseul se lungește prin Sectorul 1: Bd. Expoziției - Bd. Mărăşti - Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Ion Mihalache - Bd. Banu Manta - Şos. Nicolae Titulescu - Calea Griviţei - Piaţa Gării de Nord - Bd. Dinicu Golescu - Şos. Orhideelor - Bd. Regiei - Str. Pascal Cristian - Str. George Mihai Zamfirescu - Bd. Ceahlău - Cal. Crȃngaşi - Şos. Virtuţii - Pasajul Lujerului - Str. Lujerului - Str. Braşov - Bd. Ghencea.
Nu pot să nu mă întreb la cine s-au gândit autoritățile publice când au stabilit ca autobuzul 641 să circule pe la gară, când există alte autobuze care ajung oricum la gară. S-au bazat pe vreo cerere a călătorilor?
Citește și: Trafic infernal la vară. „Metroul ușor”, suspendat două luni
Oamenii care se aflau aseară, în jurul orei 19.00, în 641, erau nedumeriți cum au ajuns să facă o oră și jumătate până la Crângași, când cu 41 făceau cel mult 20 de minute, sau povesteau resemnați că au petrecut două ore și jumătate în autobuz până în Drumul Taberei.
Până la noi anunțuri, circulația tramvaiului 41 este suspendată până în 31 august. Dar și metroul din Drumul Taberei trebuia să fie gata în 2015.
Așa se înghesuie oamenii în 641. Foto: Facebook
Citiți comentariile călătorilor la anunțul STB privind suspendarea tramvaiului 41: