Robert Negoiță își face campanie de imagine de 6 milioane de lei din banii bucureștenilor

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 25.09.2019 - 11:21
Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță
Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță

Consiliul local al Sectorului 3 din București, controlat de primarul Robert Negoiță (PSD), are pe ordinea de zi un proiect de hotărâre prin care va aloca din texele și impozitele bucureștenilor încă 6,5 milioane de lei pentru reclame în presă.

SHARE

Cei 6,5 milioane de lei se adaugă sumelor imense cheltuite deja pentru cumpărare de apariții media, în valoare de 5,6 milioane de lei. Banii au fost cheltuiți pentru promovarea imaginii Sectorului 3 și a primarului Robert Negoiță. Banii sunt pregătiți pentru reclame ce vor fi gestionate prin compania Smart City Invest S3 SRL, deținută chiar de Primăria Sector 3, potrivit G4media.

Citește și Primarul Negoiță își face imagine pe banii Sectorului 3

Referatul de aprobare a alocării celor 6,5 milioane de lei, semnat chiar de Negoiță, susține că noua campanie de promovare ar contribui la creșterea numărului de spații verzi amenajate în Sectorul 3. În plus, prin noua campanie, primăria vrea promovarea unui centru SPA și a sistemului ”inteligent” de gestionare a parcărilor ce ar urma să fie implementat anul viitor.

Din cei 6,5 milioane de lei ce vor fi alocați pentru promovare, 5 milioane de lei se vor duce direct pentru cumpărarea de publicitate în presă și în afișaj, 250.000 pentru realizarea unui spot video și 186.000 de lei pentru un studiu de impact.

Se plânge că nu are fonduri de salarii și burse, dar transferă un milion de euro în publicitate

Newsweek România a dezvăluit recent că obținerea unei imagini pozitive, de un milion de euro (fără TVA) din bani publici, este miza pentru care primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a pus la cale un mecanism ciudat pentru a transfera banii la instituții de presă. Mecanismul nu este doar ciudat, ci și foarte simplu.

Chiar stupid de simplu: Primăria pasează banii unei societăți pe care o deține, cea care se ocupă de spațiile verzi din sector, iar aceasta încheie contracte cu companiile care dețin media, audio sau TV.

De ce a considerat Negoiță că Investiții Spații Verzi S3 SRL este cel mai potrivit vehicul pentru a plăti presa? Mister.

Conform contractului de prestări servicii (public, de altfel, pe site-ul Primăriei Sectorului 3), părțile contractante sunt Sectorul 3 al Municipiului București, reprezentat prin primar Sorin Robert Negoiță, „în calitate de achizitor“, și Investiții Spații Verzi S3 SRL, companie deținută de primăria de sector, „în calitate de prestator“.

Conform articolului 4 din contract, „Prestatorul se obligă să presteze servicii de realizare și difuzare spoturi TV și Radio, publicitate stradală, online, publicare advertoriale în presa tipărită și studii de impact.“

Articolul 5, „Prețul contractului“, precizează că este vorba de un cost de 5.653.505,13 lei inclusiv TVA, din care TVA 902.660,48 lei. La articolul 6 se arată că „Durata prezentului contract este de la (...) 22.04.2019 până la data de 31.12.2019“.

În medie lunară, este vorba de aproape 600.000 de lei, fără TVA, pe care cetățenii din Sectorul 3 îi plătesc pentru ca Negoiță să dea bine în presă.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te