Principalele abateri constatate de Protecția Consumatorilor: prestarea serviciilor în spații neautorizate; comercializarea produselor cu termen de valabilitate depășit; condiții necorespunzătoare de depozitare și păstrare a produselor; utilizarea echipamentelor/ustensilelor cu grad ridicat de uzură; produse alimentare cu starea termică modificată; lipsa informării corecte, complete și precise a consumatorilor privind lista meniu și tarifele aferente.
Protecția Consumatorilor a controlat 173 operatori economici de pe litoral. Ce au găsit inspectorii
Totodată, s-au mai găsit: lipsa verificării metrologice a mijloacelor de măsurare; lipsa elementelor de identificare și caracterizare pentru produsele oferite spre comercializare; confort și siguranță necorespunzătoare în camerele destinate turiștilor (lenjerii/prosoape/saltele deteriorate, sisteme de aer condiționat neigienizate, mobilier degradat); grupuri sanitare neigienizate; nerespectarea măsurile specifice referitoare la activitățile de operare a plajelor turistice, arată Agerpres.
Comisarii ANPC au dispus oprirea temporară de la comercializare a produselor, în valoare de 2.024 lei, și oprirea definitivă de la comercializare a produselor, în valoare de 33.908 lei.
Citește și: ANPC a dat iama în restaurantele de la mare. Inspectorii au închis temporar 9 societăți. Ce au găsit
Citește și: Amenzi de peste 145.000 lei date de ANPC pe litoral. Comercianții care au fost pedepsiți