Noul edil vrea să se semneze până la finele anului în curs contractele cu Astra Vagoane Călători Arad și cu Electroputere VFU Pașcani, societăți românești care au câștigat licitațiile organizate de Primăria Municipiului București, respectiv Societatea de Transport București.
Multe dintre actualele tramvaie care circulă în prezent în Capitală au vârste venerabile. Angajații Uzinei de Reparații Atelierele Centrale (URAC) din cadrul STB fac practic imposibilul pentru a le menține în circulație și pentru ca siguranța călătorilor să nu fie pusă în pericol.
Atât Primăria Capitalei, cât și Societatea de Transport București au organizat licitații pentru cumpărarea de tramvaie. Ambele au fost câștigate de societăți românești – Astra Vagoane Călători Arad și Electroputere VFU Pașcani. Contractele ar fi putut fi semnate de mult, însă acest lucru nu a constituit o prioritate pentru fosta administrație a Bucureștilor, condusă de Gabriela Firea, care a făcut tot posibilul pentru a bloca accesul antreprenorilor români la contractele Municipalității.
Cum examenele nu au fost promovate în sesiunea ordinară, Nicușor Dan trebuie să rezolve restanțele moștenite de la Gabriela Firea. Și asta se va întâmpla până la finele anului în curs, termen promis pentru semnarea celor două contracte, astfel încât bucureștenii să poată circula cât mai repede cu tramvaie noi, demne de o capitală europeană a timpurilor noastre, potrivit Club Feroviar.