Actul normativ include şi măsuri legate de apelurile false la 112, amenzile fiind de până la cinci ori mai mari decât până acum.
Achiziţionarea cartelei prepay se va realiza doar în urma prezentării datelor personale, din motive de siguranţă pentru cetăţeni, începând cu data de 1 ianuarie 2020.
Persoanele care deja au o cartelă prepay, dar şi cei care achiziţionează una până la data de 31 decembrie, vor avea la dispoziţie opt luni pentru a transmite datele de identificare.
Aceste date vor fi puse la dispoziţia Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi utilizate în conformitate cu prevederile de colectare a datelor cu caracter personal.
Pentru îmbunătăţirea localizării persoanei care solicită apelurile de urgenţă, prin acest act mormativ se insituie obligaţia furnizorilor de servicii de telefonie mobile, pentru care plata se face în avans, de a utiliza serviciul numai după ce au colectat datele de identificare ale utilizătorului cartelei SIM.
Începând cu data de 1 septembrie 2020, este interzisă furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, prin intermediul cartelelor SIM, ai căror utilizatori finali nu au pus la dispoziţia furnizorului datele de identificare.
O altă reglementare importantă a ordonanţei de urgenţă este referitoare la creşterea amenzilor pentru apelurile false la 112.
Cuatumul amenzilor pentru apelurile false a crescut de cinci ori, până la 5.000 de lei. Pentru optimizarea timpului de gestionare al urgenţei, echipele de salvare vor comunica prin intermediul mesajelor tehnice asociate apelurilor de urgenţă puse la dispoziţie de serviciile de telefonie.