Persoanele care doresc emiterea extrasului de carte funciară pentru informare nu vor mai fi nevoite să plătească taxa pentru obținerea acestuia, potrivit Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară.
“Pentru acordarea dreptului de acces la setul de date solicitat, solicitantul trebuie să dovedească îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege și actele normative subsecvente, inclusiv pentru entitățile care se află sub incidența art. 3 alin. (6), (6^1), (6^3) și (7) și art. 50 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, detaliate în ordinul directorului general al Agenției Naționale privind aprobarea condițiilor de acces la platforma, seturile de date și serviciile online ale sistemului integrat de cadastru și carte funciară.
Analiza gradului de conformitate cu condițiile cerute se realizează pe baza cererii depuse, împreună cu anexele atașate cererii”, se arată în document.
“Atunci când cerem un extras de carte funciară trebuie să plătim pentru acest serviciu, deşi ne adresăm unei instituţii publice, finanţate din bani publici, iar serviciul este prestat de un angajat plătit din fonduri publice.
Astăzi, această taxă este de 20 şi 25 de lei, şi se adună anual aproape 60 de milioane de lei de la cetăţeni.
Citște și: Veste bună, pentru proprietarii de case și terenuri! Se scoate o taxă obligatorie. De când
Eliminăm această taxă. Acest serviciu va fi gratuit pentru proprietarii terenurilor şi imobilelor. Mai mult respect pentru cetăţenii care plătesc taxe”, a declarat recent ministrul Cseke Attila.
El a adăugat că vor fi abrogate şi tarifele de extras de plan cadastral şi cele de primă înregistrare.
Citește și: Proprietarii de apartamente, obligați din 2025 să plătească o "taxă specială". Despre ce este vorba
În 2024, au fost eliberate 3,5 milioane de extrase de carte funciară pentru informare, pentru care Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), instituţie aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, a încasat 60 de milioane de lei de la cetăţeni.
“Atunci când cerem un extras de carte funciară trebuie să plătim pentru acest serviciu, deşi ne adresăm unei instituţii publice, finanţate din bani publici, iar serviciul este prestat de un angajat plătit din fonduri publice.
Astăzi, această taxă este de 20 şi 25 de lei, şi se adună anual aproape 60 de milioane de lei de la cetăţeni.
Eliminăm această taxă. Acest serviciu va fi gratuit pentru proprietarii terenurilor şi imobilelor. Mai mult respect pentru cetăţenii care plătesc taxe”, a declarat ministrul Cseke Attila.