Escrocii îi vizează acum pe clienții căilor ferate și îi atrag într-o capcană cu e-mailuri false. Sunt invitați să intre pe o platformă care pare sigură la prima vedere.
Ce urmează apoi, e greu de oprit.
O escrocherie nouă îi vizează pe cei care merg cu trenul. Accesezi un link și rămâi fără bani. Cum?
Momentan, această escrocherie a fost raportată în Germania și este adaptată pentru cei care circulă cu trenul în această țară. Însă nu este exclus ca în curând să ajungă și în România. Cel mai probabil, ”oferta” va fi adaptată condițiilor locale.
Conform informațiilor de până acum, escrocii trimit e-mailuri în numele Deutsche Bahn (cea mai mare societate feroviară de transporturi, logistică și tehnica rețelelor din Germania n. r.), atrăgând clienții cu presupuse rambursări pentru contractele BahnCard.
Atât Centrul de Consiliere a Consumatorilor, cât și Deutsche Bahn avertizează cu privire la aceste solicitări și-i îndeamnă pe clienți să nu accepte ”oferta”.
Citește și: O nouă escrocherie ia amploare în România. ”M-a sunat să mă felicite pentru un credit de 40.000 €”
Iată cum funcționează:
Infractorii susțin că firma a descoperit „discrepanțe” în facturare, motiv pentru care consumatorii pot primi o rambursare de 87,60 EUR.
În e-mail, escrocii le cer clienților feroviari să își confirme datele prin intermediul unui „portal securizat pentru clienți”. „Oferta” expiră pe 24 iunie 2025. Cu toate acestea, oricine dă clic pe link ajunge pe un site web fals.
Escrocii își propun să fure informațiile personale ale consumatorilor cu presupusa rambursare, inclusiv parole, informații despre cardul de credit și alte date sensibile, scrie ruhr24.de.
Citește și: O nouă escrocherie periculoasă prin telefon. Dacă primiți acest mesaj, ștergeți-l imediat

O escrocherie nouă îi vizează pe cei care merg cu trenul. Accesezi un link și rămâi fără bani. De ce? - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Consumatorii pot recunoaște atacul de tip phishing după mesajul de întâmpinare impersonal și o adresă de expeditor dubioasă.
Iată câteva semne pentru a vă da seama că este vorba despre o escrocherie.
Salut impersonal în e-mail
Ofertă cu limită de timp scurtă
Legătura către un alt site web
Cerere de confirmare a datelor
Cei care primesc astfel de mesaje, ar trebui să mute e-mailurile suspecte în folderul de spam fără a răspunde sau să le șteargă imediat. Cei care au un cont Deutsche Bahn pot, de asemenea, să caute informațiile relevante în aplicație sau pe site pentru a verifica autenticitatea afirmației.
Dacă consumatorii cad păcăliți de această înșelăciune, pot suferi pierderi financiare semnificative. În cazul debitărilor directe neautorizate, persoanele afectate trebuie să contacteze imediat banca lor și să inițieze o acțiune de rambursare. De asemenea, consumatorii trebuie să raporteze frauda la poliție.