O companie americană intră pe piața din România și deschide magazine inclusiv în bazele militare

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 02.07.2025 - 08:20
O companie americană intră pe piața din România și deschide magazine inclusiv în bazele militare Foto: Shutterstock(footgrafie cu caracter ilustrativ)
O companie americană intră pe piața din România și deschide magazine inclusiv în bazele militare Foto: Shutterstock(footgrafie cu caracter ilustrativ)

Lanțul american de restaurante casual dining Chili’s își va deschide primul local din România mai devreme decât era planificat. Inițial programată pentru 2026, lansarea a fost devansată la decizia investitorilor.

SHARE

Prima locație Chili’s din România va fi inaugurată la sfârșitul acestui an în Mall Băneasa, București, investiția depășind 1 milion de euro, scrie profit.ro.

Honorius Prigoană este co-fondator al companiei care va dezvolta rețeaua locală. Până în 2030, planul prevede deschiderea a cel puțin 10 restaurante în țară.

 

Grupul de investitori care aduce Chili’s în România este format din patru parteneri: Mohamed Kotop (administratorul firmei), Honorius Prigoană, Horea Dinea și Ioan Anton Măzărianu, acesta din urmă deținând 50% din acțiuni și având calitatea de acționar majoritar.

Măzărianu este cunoscut ca principal acționar al Comes, companie românească producătoare de echipamente grele pentru industria petrolieră, cu exporturi în diverse piețe internaționale. Pentru a păstra autenticitatea brandului, echipa de management a participat deja la sesiuni de formare în locații Chili’s din SUA.

Se vor deschide restaurante inclusiv în baze militare

„90% dintre restaurantele Chili’s din afara SUA sunt în centre comerciale, însă în România luăm în calcul și alte tipuri de locații, inclusiv baze militare”, declara Honorius Prigoană în iulie 2024.

El a precizat că sunt deja discuții pentru deschiderea unei unități în Baza Militară Mihail Kogălniceanu, urmând modelul deja implementat în Europa, la baza Ramstein din Germania.

Strategia locală include și aprovizionarea din surse interne, peste 90% dintre ingrediente urmând să fie achiziționate de la furnizori români.

Prigoană a mai spus că ideea colaborării a pornit de la partenerul său, care a cunoscut brandul în Dubai, unde le-a închiriat spații comerciale, și au ajuns împreună la concluzia că segmentul de casual dining are un potențial major în România.

Citește și: VIDEO Cum arată Autostrada București deschisă luni? Ajungi din Constanța la Curtea de Argeș în 3 ore

Unități vor fi deschise atât în mall-uri, cât și în baze militare. După ce firma românească a aplicat pentru franciza Chili’s, Brinker International – compania americană care deține brandul a efectuat verificări riguroase, trimițând de două ori echipe în România pentru a evalua potențialul pieței. Impresionați de oportunități, au semnat acordul, iar partenerii locali au început dezvoltarea rețelei.

Deși planul inițial vizează inaugurarea restaurantelor în centre comerciale, investitorii nu exclud alte locații. Prigoană a menționat că 90% dintre restaurantele Chili’s din afara SUA funcționează în mall-uri.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te