Faptul că principala cauză a deflagrațiilor din Beirut au fost 2750 tone de nitrat de amoniu, care ar fi fost depozitat în zona portuară de mai bine de șase ani, a fost confirmată de către președintele Libanului, dar și de premier.
Sursa citată, cu referire la LBC international, scrie că în timpul unor lucrări de sudare pentru a sigila găurile prin care intrușii ar putea comite furturi, ar fi avut loc o detonare a încărcăturii depozitate într-un depozit din port cu 2.700 tone de azotat de amoniu. Canalul TV face trimitere la constatările preliminare ale forțelor de securitate.
Corespondetul TASS la Beirut, Dmitri Zelenin, susține că marfa explozibilă ar fi fost confiscată în 2015 de pe o navă cargo care naviga sub pavilionul R.Moldova și avea echipaj ucrainean.
Se presupune că ar fi vorba despre nava RHOSUS sub pavilionul R.Moldova, care după ce s-a confruntat cu anumite probleme tehnice, a fost nevoită să acosteze în portul Beirut, unde i s-a interzis navigarea ulterioară din cauza că ar fi încălcat regulile de exploatare.
Echipajul a fost repatriat, iar nava a rămas în portul Beirut, încărcătura ei fiind plasată în depozitele portuare. Nava transporta 2750 tone de nitrat de amoniu, iar încărcătura urma să ajungă în Mozambic, potrivit deschide.md.
Premierul libanez Hassan Diab a scris pe contul său de twitter că o cauză preliminară a deflgrațiilor ar fi 2750 de tone de nitrat de amoniu care se păstrau în port din anul 2014.
Citește și...
Exploziile de la Beirut: 2.750 de tone de nitrat de amoniu, peste 78 de morți și 4.000 de răniți