Incidentele s-au înmulţit, scrie Libertatea. Ultimul s-a produs chiar pe 9 octombrie, când zeci de vagoane care circulau pe liniile 23 şi 32 au rămas blocate după ce un tramvai s-a împotmolit tot din cauza gazonului, iar călătorii au aşteptat zeci de minute în staţii sosirea unui mijloc de transport.
Proiectantul lucrării, angajat de Primăria Sectorului 5, S.C. Greenbox S.R.L., şi cele cinci firme angajate să realizeze lucrările de înierbare, au luat decizia de a îndepărta gazonul pus în ultima lună pe acest tronson.
„S-a luat decizia îndepărtării gazonului pentru a putea scădea înălţimea la care este acesta pus. Nu e de vină nici proiectantul, nici executantul, pentru că totul a fost făcut corect şi executat corect. De vină sunt şinele de tramvai care sunt curbate, au valuri, iar tramvaiele când trec peste aceste denivelări ale şinelor, fac balans', explică reprezentantul uneia dintre companiile care execută această lucrare.
El mai adaugă că așa agață tramvaiele iarba, din cauza șinelor curbate pe verticală.
'Tramvaiele agaţă cu patina de siguranţă gazonul şi astfel se blochează. S-a luat decizia să se îndepărteze o parte din pământ, astfel încât să scădem înălţimea cu câţiva centimetri. Nu ştim deocamdată pe cheltuiala cui se va face această lucrare suplimentară, vom vedea. Nimeni nu a putut să prevadă că şinele de tramvai nu sunt drepte. Încercăm să remedeim cât mai repede situaţia.”
Primăria Sectorului 5 a organizat în această vară o licitaţie publică prin care a acordat un contract în valoare de peste 8,4 milioane de lei pentru plantarea de gazon între şinele de tramvai, pe o suprafaţă de aproape 49.000 de metri pătraţi.
În nota de fundamentare a proiectului, Primăria susţine că e nevoie de această lucrare deoarece „gazonul ajută la calmarea psihicului uman.”