Kaspersky avertizează asupra ultimelor metode de fraudă prin intermediul WhatsApp

DE Daniel Toșa | Actualizat: 09.08.2021 - 14:44
Kaspersky avertizează asupra ultimelor metode de fraudă prin intermediul WhatsApp/FOTO: Unsplash

Infractorii cibernetici au început să folosească, din al doilea trimestru a anului, mai multe metode de înşelăciune prin intermediul aplicaţiei WhatsApp, potrivit unei analize publicate luni de compania de securitate cibernetică Kaspersky, scrie Agerpres.

SHARE

Unul dintre noile trucuri ale infractorilor cibernetici este un mesaj de tip „spam” trimis prin aplicaţia WhatsApp, prin care se solicită sume mici de bani. Una dintre metodele de fraudă constă în implicarea utilizatorilor în cadrul unui sondaj despre WhatsApp, prin care aceştia trebuie să trimită mesaje către mai multe persoane de contact pentru a primi un premiu, atrage atenţia Kaspersky.

O altă metodă folosită - invocându-se tot câştigarea unor premii - constă în anunţarea utilizatorilor că deja au câştigat un premiu, solicitându-li-se însă plata unei mici taxe pentru intrarea în posesia premiului.

O altă metodă de escrocherie în care este utilizată aplicaţia WhatsApp presupune crearea de către infractori a unor site-uri web false care invită utilizatorii la un chat pe WhatsApp cu „străini frumoşi”. Dar atunci când apasă pe link-ul către camera de chat, victima potenţială e direcţionată către o pagină de autentificare falsă, pe Facebook, şi riscă să dezvăluie informaţiile sale personale. Utilizatorii au primit, de asemenea, link-uri pentru aplicaţii false de mesagerie WhatsApp, fiind puşi în pericol prin descărcarea programelor malware.

Citește și: Adi Hădean, postare amar-ironică despre litoral: „Mizeria pe care o găsești aici e produsul nostru”

Pe de altă parte, analiza Kaspersky arată că în cel de-al doilea trimestru al anului 2021, dată fiind întreruperea frecventă a lanţurilor de aprovizionare, atacatorii au căutat să folosească această situaţie în avantajul lor, pentru a fura banii şi detaliile cardului de credit ale utilizatorilor.

Începând din 2020, atacatorii au profitat de întreruperea livrărilor pentru a convinge utilizatorii să deschidă link-uri de phishing, iar în trimestrul al doilea al anului curent tendinţa a continuat, ba chiar infractorii cibernetici au devenit mai abili în localizarea mail-urilor de tip spam.

Utilizatorii au remarcat o creştere a numărului de facturi în diferite limbi, prin care li se cereau bani pentru orice, de la taxe vamale până la costurile de expediere. Cu aceste mail-uri, victimele sunt adesea conduse pe un site fals, unde riscă nu numai să piardă bani, ci şi să împărtăşească datele cardului bancar.

Citește și: Mihai Bendeac îl acuză pe Cătălin Măruță de hărțuire: „Te rog eu, băi, nu mă mai suna”

Infractorii cibernetici au lansat, de asemenea, site-uri web care par să ofere oamenilor şansa de a cumpăra colete care nu puteau ajunge la destinatarii vizaţi. Astfel de site-uri web erau create ca o loterie: utilizatorii nu cunosc conţinutul pachetului, dar licitează în funcţie de greutate, iar atunci când sunt declaraţi câştigători, pachetul nu li se transmite, deşi plătesc taxa solicitată.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protecţie endpoint şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 250.000 de companii.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.