Franța reglementează trotinetele electrice: viteza este limitată la 25 km/oră

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 01.11.2019 - 12:33

După ani de conflicte între pietoni, șoferi și utilizatorii de trotinete electrice, autoritățile franceze reglementează în sfârșit acest mijloc de transport și introduc reguli clare în Codul Rutier.

SHARE

Decretul vizează trotinete electrice, hoverboard-urile și uniciclurile (acele dispozitive electrice cu o roată) definite ca ”dispozitive de mișcare personală motorizate”. Regulile au fost elaborate de Ministerul Transporturilor în colaborare cu Ministerul de Interne.

Printre principalele reglementări se numără limitarea dispozitivelor la o viteză de 25 km / orămaxim, iar care nu respectă prevederea riscă amenzi de până la 1500 Euro.

„Vânzătorii sunt obligați să informeze clienții despre viteza maximă a dispozitivului. Utilizatorii trebuie să aibă minim 12 ani și nu au voie să ducă și o altă persoană pe trotinetă. Cei care nu respectă riscă amenzi de până la 35 de euro. Utilizarea căștilor audio în timpul mersului este interzisă. Trotinetele și celelalte dispozitive reglementate pot circula pe benzi pentru biciclete și drumurile publice unde viteza permisă este de maxim 50 km / h. Circulația pe trotuare este interzisă. O amendă de 135 € este prevăzută în caz de încălcare. Primăriile pot face propriul regulament și pot permite circulația pe trotuarele suficient de largi”, anunță Secretariatul de Stat pentru Transporturi, potrivit leparisien.fr.

Trotinetele electrice nu reprezintă o problemă doar în Franța. Numărul trotinetelor electrice din București a crescut în ultimele luni, după ce Primăria Capitalei a dat 30.000 de vouchere de 500 de lei pentru achiziția de trotinete electrice/biciclete, dar și după intrarea Lime, Flow și Wolf-e pe piața din București, cele trei servicii de închiriere aducând peste 1.500 de trotinete electrice. În plus, pentru a scăpa de aglomerația din trafic, tot mai mulți bucureșteni aleg să investească banii în așa ceva. Deși este un mijloc de transport rapid și nepoluant, potrivit pentru traficul infernal din oraș, apariția unui număr atât de mare de trotinete electrice într-un timp scurt a generat scandal, așa cum s-a întâmplat și în alte orașe din Europa.

În absența pistelor pentru biciclete și a reglementărilor, trotinetiștii merg pe trotuar, iar pietonii reclamă că au viteză mare și sunt neatenți. O altă parte merg pe carosabil, însă de multe ori nu cunosc regulile de circulație și nu poartă cască, ceea ce îi pune în pericol și nemulțumește șoferii. Nici șoferii nu sunt atenți la trotinetiși și nu respectă regulile de circulație.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.