FOTO. Un nou incident pe Otopeni. Pneul unui avion a explodat la aterizare

DE Octavia Constantinescu | 10.07.2019 - 11:09
boardingpass.ro

   Numeroase asociații au avertizat asupra stării proaste a pistei de pe aeroportul bucureștean.

SHARE

Marţi, la ora 19:42, la aterizarea aeronavei care efectua cursa Satu Mare - Bucureşti Henri Coandă, s-a produs o explozie la anvelopele trenului principal de aterizare, informează CNAB. Tarom precizează într-un comunicat că avionul a fost oprit in siguranta si pasagerii au fost debarcati conform procedurilor. O echipa de investigatii se va deplasa la fata locului. Aeronava, de tip ATR 42, a rămas temporar imobilizată pe pista de decolare aterizare nr. 2 (08L-26R). Traficul pe aeroport nu a fost afectat, precizează compania.

  Nu este primul incident care s-a petrecut pe Aeroportul Otopeni

 În 2017, un avion Airbus A320 al companiei Turkish Airlines la bordul căreia se aflau 176 de pasageri, a depășit pragul fizic, oprindu-se pe suprafața betonată a pistei, potrivit Companiei Naționale Aeroporturi BUcurești (CNAB).  

Pe 30 martie 2018, un avion Pegasus A320 a aterizat înainte de prag pe una dintre pistele Aeroportului Otopeni. Aeronava a rupăt câteva balize și, din fericire, nu au existat alte pagube.  

În noiembrie 2018 a avut loc un alt incident. “La decolarea de pe pista 08R a cursei El-Al de vineri, 30 martie, operată cu o aeronavă Boeing 747-400, s-a produs o exfoliere a statului asfaltic de uzură, cu o grosime de 0,6 cm. Acest tip de aeronavă operează, conform certificatului de autorizare emis de AACR, cu măsuri speciale. Astfel, conform procedurii în vigoare, imediat după decolare a fost efectuat controlul special pe suprafaţa pistei şi, ca urmare, s-a intervenit pentru eliminarea neconformităţii în vederea desfăşurării în siguranţă a traficului aerian. În 10 minute, traficul a fost redirecţionat către pista 08L, siguranţa în exploatare nefiind afectată”, explică CNAB într-un comunicat.

La acea vreme, Asociația Pro Infrastructură semnalza: „Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță”.  

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te