După ce 30 de piloți s-au declarat inapți de zbor, în cascadă cursele TAROM au început să fie anulate iar acest lucru a adus haosul pe Aeroportul Otopeni. Piloții se plâng de salariile mici, care sunt cu mult sub cele oferite de concurență.
Drept urmare până acum sunt anulat cursele: ROT101/2 Otopeni -Cairo- Otopeni, ROT167/8 Otopeni -Beirut- Otopeni, ROT187/8 Otopeni -Amman-Otopeni, ROT701/2 Otopeni - Iaşi-Otopeni, ROT621/2 - Otopeni - Oradea-Otopeni, ROT261/2 - Otopeni - Istanbul-Otopeni, ROT231/2 - Otopeni - Budapesta-Otopeni, ROT 301/2 - Otopeni - Frankfurt-Otopeni, ROT361/2 - Otopeni - Amsterdam - Otopeni şi ROT 381/2 - Otopeni - Paris-Otopeni.
Totul vine după ce în urma cu câteva zile a avut loc o întâlnire între sindicatul piloților din TAROM și consiliul de administrație al companiei unde s-a cerut între altele o ajustare salarială. Sindicaliștii s-au plâns de numărul redus de personal, de condițiile de muncă inadecvate (referitor la uniforme și tablete), dar și de pachetele salariale mici, cu 50% mai mici decât cele oferite de concurență-Wizz Air, de exemplu. Concluzia întâlnirii a fost că nu se prea găsesc, cel puțin pe termen scurt, soluții pentru rezolvarea problemelor reclamate de sindicatul piloților TAROM.
EXCLUSIV Pilot TAROM, în grevă: Zburăm și 7 zile consecutive Salariile, la jumătate față de Wiz Air
Surse din companie au explicat cum a început totul. Doi piloți și doi copiloți s-au declarat inapți de zbor și în consecință trei curse au fost anulate. „Nu există piloți de rezervă. Detașamentul Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar, ATR are cu mai puțin 22, iar la Airbus situația este la fel.(...) Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere.
Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților”, arată surse din companie, asta în contextul în care „majoritatea pilotilor din TAROM au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente”.
Citește și: Lovitură dură pentru români! TAROM închide o rută intens circulată. Care sunt motivele?
Pilot TAROM cu 18.000 de ore de zbor, Cezar Osiceanu a explicat care sunt problemele din companie. „La întâlnirea dintre sindicaliști și conducerea TAROM s-a recunoscut implicit că piloții companiei au salariile la nivelul anului 2007. Cu toate astea s-a refuzat orice negociere. Mai este o problemă cu programul. Noi nu putem, conform regulamentelor, să zburam mai mult de cinci zile pe săptămână, ori aceste norme sunt des încălcate”, a precizat pentru Newsweek, Cezar Osiceanu.
Haos pe Aeroportul Otopeni
Reamintim că mai multe curse TAROM au fost anulate încă în seara trecută de pe Aeroportul Otopeni. După ce noaptea trecută au fost anulate trei zboruri după ce piloții companiei au anunțat că sunt bolnavi, potrivit unor surse Antena 3 CNN, în această dimineață, alți nouă piloți au anunțat compania că sunt inapți pentru zbor, având probleme de sănătate.
Piloții cer majorarea bugetului de salariului cu 30% și renegocierea contractului colectiv, de la 1 august, contract care urmează să expire în luna octombrie.
Ministrul Trasporturilor nu a întârziat să reacționeze „Am solicitat managementului companiei TAROM să ia urgent măsuri pentru situația actuală!
Echipa managerială, selecționată în baza prevederilor Ordonanței privind managementul corporativ, are toate pârghiile legale să ia decizii administrative necesare pentru evitarea unor astfel de blocaje și pentru a preveni repetarea lor!
De aceea, echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei TAROM
Accentul trebuie pus pe asigurarea personalului navigant și nu pe menținerea în schemă a unor persoane care nu au o contribuție la buna funcționare a TAROM!
Aștept o comunicare publică aplicată și detaliată a Directorului General al TAROM prin care să anunțe soluțiile identificate!”, a spus Grindeanu.