EXCLUSIV Peste 1.100 de funcționari s-au angajat în administrația publică sub guvernarea PNL-PSD

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 06.07.2022 - 13:51
Numărul funcționarilor publici din România este o necunoscută pentru autorități/ Foto: economica.net

De la instalarea guvernării PNL-PSD un număr de 1.138 de funcționari publici au fost angajați în administrația publică centrală, iar 109 au fost promovați pe o funcție publică de conducere.

SHARE

Cifrele de mai jos au fost puse la dispoziția Newsweek România de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, care a consultat statisticile Agenției Națională a Funcționarilor Publici (ANFP).

Situația persoanelor care au fost angajate în administrația publică, defalcată pe ultimii ani, o puteți consulta în tabelul de mai jos:

În privința funcționarilor publici din administrația publică centrală aflați în acest moment în evidențele ANFP, situația se prezintă astfel:

Cu toate acestea, ANFP nu are o statistică cu numărul total al persoanelor care lucrează în administrația publică centrală, spre deosebire de alte instituții.

Citește și: Preşedintele Klaus Iohannis: Românii sunt mai bine apărați. Nu avem un plan de austeritate

„Cu privire la celelalte categorii de personal din administrația publică centrală (numărul total al funcționarilor publici- n.red.), vă comunicăm că, la acest moment, nu deținem informațiile solicitate, motivat de faptul că Sistemul electronic național de evidență a ocupării în sectorul public și de evidența personalului plătit din fonduri publice nu este încă funcțional.

Facem precizarea că, ulterior intrării în vigoare a Hotărârii de Guvern privind întocmirea, actualizarea și administrarea Sistemului electronic național de evidență a ocupării în sectorul public, precum și detalierea operațiunilor necesare completării bazei de date și după colectarea datelor și informațiilor despre personalul bugetar plătit din fonduri publice în SENEOSP, vom putea comunica date despre aceste categorii de personal”, ne-a comunicat Ministerul Administrației.

Ministerul Finanțelor are statistici

Numărul exact de angajaţi la stat şi mai ales distribuţia în instituţii sunt o enigmă, inclusiv pentru Ministerul Muncii sau pentru Ministerul de Finanţe, care contorizează cheltuielile de personal.

Astfel, numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice din România era, în decembrie 2021, de 1.262.318, cu 3.508 mai multe comparativ cu luna precedentă, iar 63,97% dintre acestea în administraţia publică centrală, conform datelor publicate de Ministerul Finanţelor.

Din totalul celor 807.562 de angajaţi din administraţia publică centrală, 595.034 lucrau în instituţii finanţate integral de la bugetul de stat (plus 2.879 angajaţi faţă de noiembrie 2021).

Cel mai mare număr de posturi ocupate se înregistra în:

- Ministerul Educaţiei: 290.417 (289.959 în noiembrie),

- Ministerul Afacerilor Interne: 121.622 (119.829 luna precedentă),

- Ministerul Apărării Naţionale: 75.855 (75.739 în noiembrie),

- Ministerul Finanţelor: 24.384 (24.375 în noiembrie),

- Ministerul Sănătăţii: 18.421 (18.330 în noiembrie),

- Ministerul Justiţiei- 16.926 (16.824 în noiembrie).

Totodată, în administraţia publică locală lucrau, în decembrie 2021, 454.756 de persoane (minus 412), dintre care 278.131 în instituţii finanţate integral din bugetele locale şi 176.625 în instituţii finanţate integral sau parţial din venituri proprii.

Citește și: VIDEO Un general explică ce face România dacă e atacată de ruși: „Nu ne vom uita cum cad rachete”

„Toată lumea vrea să ştie câţi bugetari sunt în România. N-a prea vrut nimeni să-i numere, nu pentru că nu doreşte cineva să vadă câţi sunt, dar e complicat să realizezi acest demers. Dar de ce nu există totuşi o asemenea bază de date cu numărul şi distribuţia exactă de angajaţi? Spre comparaţie, pare o glumă ca un lider de companie să nu ştie sau să nu poată afla în câteva minute unde şi câţi angajaţi are. Nu pot să vă spun acest lucru (de ce nu s-a realizat baza de date până acum – n. red.). Din prima şedinţă, când eram vicepreşedinte, când am aflat că, potrivit codului administrativ al ANFP trebuie să se facă această bază de date, am spus că mă ocup eu. Nu pot să vorbesc despre ce a fost înainte. Ne-am ocupat, o facem”, declara fosta președintă a ANFP, Violeta Vijulie.

În septembrie 2021, Agenţia a anunțat că vrea să facă o bază de date cu CV-urile bugetarilor din toată ţara, din cele 13.700 de instituţii ale statului. Platforma ar trebui să fie operaţională în septembrie anul acesta, potrivit estimărilor inițiale. Ar putea dura, însă, 2-3 ani până când toate cele 13.700 de instituţii ale statului trimit datele angajaţilor.

Datele vor fi disponibile sub forma unui ID, un număr de identificare, fără datele personale ale angajaţilor.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te