Escrocii lasă pensionarii fără pensie. Închideți imediat dacă primiți acest apel! Ce se poate întâmpla?
Pensionarii sunt frecvent victime ale fraudelor telefonice. Chiar și asiguratorii de Pensii avertizează în mod regulat persoanele în vârstă despre acest lucru. Cu toate acestea sunt tot mai multe cazuri în fiecare zi.
Nimeni nu este ferit de fraudele telefonice, dar persoanele în vârstă sunt, în general, deosebit de vulnerabile.
Nu este o coincidență faptul că infractorii încearcă în mod repetat să obțină date personale și bani dându-se drept clienți oficiali.
Escrocii lasă pensionarii fără pensie. Închideți imediat dacă primiți acest apel! Ce se poate întâmpla?
Astfel de escrocherii au fost raportate în Germania însă acestea sunt în mai multe țări din lume și nu este exclus să facă victime și în România.
Citește și: O veche escrocherie revine în forță. Pensionari, păcăliți cu zeci de mii de lei
Asigurarea de Pensii din Germania a furnizat câteva informații despre metodele specifice de fraudă telefonică folosite pentru a defrauda economiile pensionarilor. Infractorii își dau adesea drept proprii angajați sau avocați și amenință cu sancțiuni pentru extorcarea de plăți.
De exemplu, aceștia susțin că există probleme cu pensia și solicită un transfer imediat pentru a preveni presupuse reduceri sau popriri. În alte cazuri, aceștia susțin că este necesară o „taxă de decontare” pentru a elibera o plată restantă a pensiei. Adesea, detaliile contului sunt obținute prin telefon folosind scuze subțiri, cum ar fi presupuse plăți în exces sau probleme tehnice.
O altă tactică comună este utilizarea mesajelor înregistrate. Pensionarii sunt informați telefonic că le va fi blocat contul de asigurări sociale dacă nu se conectează imediat la un „angajat”. Oricine se conformează este pus imediat în legătură cu escrocii, care solicită date personale sau un transfer bancar.
Deosebit de obraznic: Prin manipulare tehnică, un număr fals de asigurări de pensii germane poate apărea chiar și pe ecranul telefonului. Acest lucru are scopul de a spori credibilitatea escrocheriei telefonice, scrie focus.de.
Citește și: Escrocherie în cimitir. Un bătrân a întâlnit doi preoți și le-a dat 300.000 €. Ce i-au promis?
Iată cum te poți proteja
Asigurarea de Pensii din Germania subliniază că persoanele în vârstă nu ar trebui să dezvăluie niciodată date sensibile în timpul apelurilor suspecte.
În schimb, închideți imediat dacă apelul pare suspect sau ca o escrocherie telefonică. Pentru a fi în siguranță, persoanele afectate pot verifica, de asemenea, legitimitatea unei cereri apelând independent linia telefonică de asistență 0800 1000 4800. Cu toate acestea, numărul afișat pe telefon nu trebuie folosit niciodată.
Citește și: Doi bătrâni lăsați fără 10.000 euro prin metoda „cazanul cu țuică”! Cum au fost păcăliți de hoți?
Important de știut:
- Asigurarea de pensii germană nu solicită niciodată plăți prin telefon. Cererile sunt întotdeauna comunicate în scris.
- Datele personale, cum ar fi datele bancare sau adresele de e-mail, vor fi solicitate doar în scris.
- Contactul telefonic se face doar în cazuri excepționale, cum ar fi pentru cererile în așteptare, dacă a fost furnizat în mod explicit un număr de telefon.
Prin urmare, nu doar pensionarii, ci toată lumea ar trebui să fie conștientă că nu ar trebui să dezvăluie niciodată informații personale, cum ar fi detaliile contului bancar sau adresele de e-mail, prin telefon.
De asemenea, nu ar trebui transferați niciodată bani în urma unui apel telefonic, chiar dacă apelantul îl amenință sau îl presează. În plus, nu trebuie să se bazeze pe numărul afișat pe ecranul telefonului, deoarece acesta poate fi falsificat.
Oricine a căzut victimă unei astfel de escrocherii telefonice sau a primit un apel suspect trebuie să raporteze imediat acest lucru poliției și să informeze Casa de Asigurări de Pensii din Germania.