Un român a picat în plasa escrocilor și a rămas fără bani în cont. Acesta a fost sunat de persoane care s-au prezentat drept angajați ai unei bănci comerciale din România.
După ce l-au păcălit să instaleze aplicații prin care ei i-au controlat telefonul, acesta nu a mai putut decât să vadă cum îi dispar banii din cont.
Escrocherie care a lăsat un român sărac lipit. Escrocii l-au sunat și i-au luat 1.000.000 de lei
În urma verificărilor efectuate de poliţiştii de la IPJ Botoșani, a reieşit că bărbatul a fost victima infracţiunilor de înşelăciune, acces ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.
"Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania şi care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacţii către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăţi neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o ţară străină. Bărbatul a verificat contul şi a constatat că nu lipseau bani", au precizat poliţiştii din Botoşani.
Citește și: Nouă escrocherie greu de oprit. Te sună și îți cer să ștergi aplicația bancară. Rămâi sărac instant
A doua zi, a fost apelat din nou, de pe un număr ce părea a aparţine Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda "spoofing". De această dată, presupusul angajat i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii şi că este necesară aplicarea unor "măsuri de securitate".
Citește și: Cum poți ”bloca” o escrocherie prin telefon? Cuvintele pe care trebuie să le spui când răspunzi
Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicaţii de tip remote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon şi autorizarea unei plăţi în valoare de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.
Citește și: Escrocii spun că sunt polițiști și cer cardul bancar. 130.000 € a pierdut un bărbat care i-a crezut
În momentul efectuării tranzacţiei, victima a fost contactată de reprezentanţii reali ai băncii, însă autorul, aflat încă în apel cu victima, i-a spus să nu răspundă, susţinând că este vorba despre un robot automat. Apelul telefonic cu autorul a durat aproximativ trei ore şi abia după acest timp timp victima a realizat că este înşelată, arată Agerpres.